Kul, kanske SAS väljer att inte överge Newark, man är ju trots allt etablerade där.Tobbe.O skrev:Mer nyheter!Swishade förbi på Instagram från SAS medarbetare i OsloVisa bifogad bild 157190Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Är det verkligensåj*a populärt att åka till New York? Visst det är en underbar stad men attan så dyr (i all fall för oss fattiga svenskar men inte ens norrmännen har ju klarat valutakursen). Sedan kan jag tänka mig att det är ett stort antal amerikaner som väljer att resa hit(då de får mycket för pengarna just nu).Som har sagts i en annan tråd, tycker det är lite tråkigt att SAS satsar så ensidigt på USA. Det måste ju finnas några andra destinationer..?Klicka för att utvidga...
OmvendtTomas E skrev:En A330 till JFK och en A321LR till EWR?Klicka för att utvidga...
New York är ju också en hub för vidare transit med Delta. På samma sätt som Newark är för United. Med skillnaden att för United ligger även Chicago bra till för transit, men Atlanta ligger inte lika bra till för transit från Europa. Så många ska nog inte bara till new York utan vidare.AABack2ARN skrev:Är det verkligensåj*a populärt att åka till New York? Visst det är en underbar stad men attan så dyr (i all fall för oss fattiga svenskar men inte ens norrmännen har ju klarat valutakursen). Sedan kan jag tänka mig att det är ett stort antal amerikaner som väljer att resa hit (då de får mycket för pengarna just nu).Som har sagts i en annan tråd, tycker det är lite tråkigt att SAS satsar så ensidigt på USA. Det måste ju finnas några andra destinationer..?Klicka för att utvidga...
Tomas E skrev:En A330 till JFK och en A321LR till EWR?Klicka för att utvidga...
Enligt Norska medier skall det vara A321 på båda destinationernaTobbe.O skrev:Från 30;e mars startar Oslo - JFK med A321Neo LRBra flygtid för anslutningar till Oslo och även vidare från JFK på kvällen om så önskas.Visa bifogad bild 157350Oslo - EWR ligger kvar med A330Visa bifogad bild 157351Klicka för att utvidga...
Så vidare bra var det väl inte?Tobbe.O skrev:Från 30;e mars startar Oslo - JFK med A321Neo LRBra flygtid för anslutningar till Oslo och även vidare från JFK på kvällen om så önskas.Visa bifogad bild 157350Oslo - EWR ligger kvar med A330Visa bifogad bild 157351Klicka för att utvidga...
Plus skrev:Så vidare bra var det väl inte?Nu avgår nästan samtliga flighter från Skandinavien inom några timmars fönster.Hade ju varit bättre med en kvällsavgång.Klicka för att utvidga...
Ja, men en kvällsavgång öppnar ju dels upp för anslutningar i USA i riktning mot Europa, och för anslutningar i Europa med slutdestination JFK.Tobbe.O skrev:Det är ju bättre att komma fram tidigt på eftermiddagen till JFK för att på så sätt kunna byta och nå stora delar av Deltas destinationer samma dygnKlicka för att utvidga...
Brukar öppna 3-4h innan på longhaul. Så vid 14-tiden "borde" det gå bra.Jannes skrev:Lånar lite denna tråd:Ska flyga JFK-CPH men vill strosa runt på TWA innan, och tänkte checka in baggaget för att slippa släpa/förvara det. Flyget till Oslo avgår 17:10, Köpenhamn 18:55, men hur tidigt öppnar bagage drop för Oslo ifall man då kunde dumpa sina väskor?Så irriterande att denna typ av information inte är lätt tillgänglig.Klicka för att utvidga...