SAS öppnar loungerna på nytt

Enligt insiderflyer

The dates are the following:

Stockholm-Arlanda: The Gold Lounge, opening 01 September 2020
Copenhagen-Kastrup: The Gold Lounge, opening 05 September 2020
Oslo-Gardermoen: The Domestic Lounge, opening 05 September 2020

There will be a limited service of pre packed food and light buffet. No alcohol is served.

Also Fast Track will open in Stockholm and Göteborg as of September 1st. Copenhagen will follow mid September.

Dato for genåbningen af SAS Loungerne er klar - InsideFlyer DK

Gå då till Aviator/Menzies-loungerna i Stockholm eller Göteborg. Det är ju ingen härlig miljö att vistas i som sådant (layoutmässigt inspirerade av vad jag kan gissa är Kriminalvården) men alkohol serveras - om det nu är det man vill ha.

Någon som besökt SAS Gold lounge på Arlanda efter öppnandet, och som kan ge en rapport? Fanns det något ätbart, och fanns öl och vin tillgängligt?

[GALLERY=][/GALLERY]

väldigt begränsad med frukost kl.5 (Fördigbredda mackor, yoghurt i förpackningar och lite tillbehör) och ingen servering av alkohol. Endast läsk och alkoholfri ö

l

Nahoj skrev:Någon som besökt SAS Gold lounge på Arlanda efter öppnandet, och som kan ge en rapport? Fanns det något ätbart, och fanns öl och vin tillgängligt?Klicka för att utvidga...
Se även tråden för business class lounge. Ja det fanns ätbart på eftermiddagen igår men klart begränsat. Ingen alkohol servering.

Nahoj skrev:Någon som besökt SAS Gold lounge på Arlanda efter öppnandet, och som kan ge en rapport? Fanns det något ätbart, och fanns öl och vin tillgängligt?Klicka för att utvidga...

Enkel frukost, yoghurt, gröt, smörgåsar.

Ingen alkohol alls.

20200903_072502-jpg.112937

20200903_072514-jpg.112935

20200903_072523-jpg.112936

20200903_072529-jpg.112933

Samt nya fotöljer som är fruktansvärt obekväma!

20200903_072617-jpg.112934

samet skrev:Enkel frukost, yoghurt, gröt, smörgåsar.Ingen alkohol alls. Klicka för att utvidga...

Jag ser en flaska handsprit, handsprit och tonic ?

alkoholfri Mikkeller hade de ju kunnat bjuda på om det nu var alkohol och inte kostnadsbesparing det handlar om

mha321 skrev:Vilka av dem är det som är nya? Jag tycker mig känna igen alla, men det var ju länge sedan man var där...Klicka för att utvidga...

Kanske funnit förr men inte så många då eller så har se möblerat om. Jag har inte tänkt på dem så tydligt förr i alla fall.

Jag syftar på de i skinn/tyg med högt ryggstöd. Helt raka i ryggen, ingen kudde och sittdynan är så lång så trots mina 186cm så har jag dynans kant i knävecken när jag får in baken mot ryggstödet.

20200903_075924-jpg.112939

samet skrev:Kanske funnit förr men inte så många då eller så har se möblerat om. Jag har inte tänkt på dem så tydligt förr i alla fall.Jag syftar på de i skinn/tyg med högt ryggstöd. Helt raka i ryggen, ingen kudde och sittdynan är så lång så trots mina 186cm så har jag dynans kant i knävecken när jag får in baken mot ryggstödet.Visa bifogad bild 112939Klicka för att utvidga...

De där är jag rätt säker på har funnits ganska länge.

Kan hålla med om att de är måttligt bekväma. Men det är fortfarande bättre än en del av de där knasigheterna i gold cph nuförtiden...

samet skrev:Enkel frukost, yoghurt, gröt, smörgåsar.Ingen alkohol alls.]Klicka för att utvidga...
Precis vad jag har drömt om, under mina 4 flygningar sedan sista veckan i juli.

Förra fredag inköpes en fralla ( kändes som tillverkad före pandemin) samt en Cola Zero för 98kr

Kommer att njuta av utbudet imorgon

mha321 skrev:De där är jag rätt säker på har funnits ganska länge.Kan hålla med om att de är måttligt bekväma. Men det är fortfarande bättre än en del av de där knasigheterna i gold cph nuförtiden...Klicka för att utvidga...

På CPH sitter jag alltid i workstationdelen med kontorsstolar, så undvikit liggsoffor å dyligt.

Men finns ett guldkorn, i den inre delen förbi toaletterna längst ner till höger finns ett glasrum med en normal och bra soffa samt två fotöljer.

011430121 skrev:Precis vad jag har drömt om, under mina 4 flygningar sedan sista veckan i juli.Förra fredag inköpes en fralla ( kändes som tillverkad före pandemin) samt en Cola Zero för 98krKommer att njuta av utbudet imorgonKlicka för att utvidga...

Jag trodde aldrig man skulle kunna längta så mycket till korv-me-bröd-torsdag... men sommarens flygande med trötta smörgåsar från servicebutiken har ju väckt en längtan till en torsdagskväll i en smockfull T4-lounge som plötsligt framstår som en lyx.

Tycker det är fruktansvärt ruttet o snålt. Går Ju alldeles utmärkt att ha bra frukostbuffé på scandic tex (med förplastad mat etc) samt vilken restaurang som helst serverar ju alkohol? Det är snålhet o inget annat.

Ja, ett företag som inte ens har råd att återbetala pengar de är skyldiga ska man inte vänta för mycket av...

Noterar också på bilden att det verkligen inte är många av gästerna som har munskydd. Var det inte sagt att det skulle vara krav i loungen, när man inte satt ner på sin plats?

mha321 skrev:Noterar också på bilden att det verkligen inte är många av gästerna som har munskydd. Var det inte sagt att det skulle vara krav i loungen, när man inte satt ner på sin plats?Klicka för att utvidga...

På Arlanda är det endast rekommendation att använda munskydd - inget tvång.

Back