SAS öppnar linje till Atlanta 17 juni 2024

• Thread starter Thread starter Lynx
  • Start date Start date
Hachans skrev:I nuläget finns det bara United Club vid terminal T som du har tillgång till. Men vet inte om du har tillgång till den rent fysiskt eller om du är låst vid din avgångs concourse.Lufthansa mfl kör från en tredjepartslounge men SAS sysslar inte med sånt.Klicka för att utvidga...
Alla Concourses är airside på ATL.

Veratio skrev:Det verkar som att man får justera sina förväntningar. ;-)Är enorm skillnad på lounger i USA.Klicka för att utvidga...

United-Club-Atlanta-Review-19.jpeg

Review: United Club Atlanta (ATL) - Live and Let's Fly

A detailed United Club Atlanta review, featuring pictures and commentary on the United lounge at ATL.

cropped-Live-and-Lets-Fly-Favicon-32x32.jpg

liveandletsfly.com

När jag flög LH C från ATL så stirrade UC receptionisten en lång stund på mitt boardingkort och suckade "*I guess* you can enjoy the lounge" när hon märkte att det inte gick att neka inträde...

Deras incheckingspersonal är ännu värre. Har undvikit UA ex-ATL sedan dess.

guwonder skrev:That is a plus of ATL, indeed.For a very comprehensive look at getting around the terminals/concourses at ATL, check out the following link which really does a good job of covering how to get around at the airport:How To Get Between Terminals at Atlanta International Airport [ATL]Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport (ATL) is large and extremely busy. Here's how to find your way around the airport.upgradedpoints.comKlicka för att utvidga...
A unique feature of ATL is that you can re-clear security after INTL baggage claim at E and F without an onward bp to go back airside. Useful to take the plane train to T if taking MARTA as it doesn't run from F and I don't like taking a 15 minute shuttle ride for that.

ARN01 skrev:Både ja och nej men numera håller ivf United minst bra Europaklass. Ivf på de större/hubbarna men mycket möjligt att det ute i landet (och därmed Atlanta) fortfarande är pretsels, och kex men EWR, Chicago och Denver har ordentligt, bra utbud. Var på Denver igår och det var riktigt bra och fräscht. Utbudet till frukosten var riktigt bra med flera varma och kalla alternativ. Var den på A-piren.Klicka för att utvidga...
Det kan ju även finnas en chans /möjlighet att SAS gått över till Sky team redan i augusti och isf får du söka upp Delta Sky Club.

Om det är något att ha låter jag vara osagt.

ARN01 skrev:Både ja och nej men numera håller ivf United minst bra Europaklass. Ivf på de större/hubbarna men mycket möjligt att det ute i landet (och därmed Atlanta) fortfarande är pretsels, och kex men EWR, Chicago och Denver har ordentligt, bra utbud. Var på Denver igår och det var riktigt bra och fräscht. Utbudet till frukosten var riktigt bra med flera varma och kalla alternativ. Var den på A-piren.Klicka för att utvidga...
Kan meddela att United Club i ATL är av den "gamla" typen, lite plock mat och pretzels, några typer av öl och vin.

Den är hyfsat liten men ganska fräsch

Släpptes lite platser i business nu inatt så man kan åka första flighten (17 juni) till Atlanta om man vill. Tidigare i veckan släpptes plus/go biljetter också.

Finns i skrivande stund 2 platser i business att boka om någon mer vill hänga med.

Passade på att boka in mig så sitter på 4A just nu. Nu skall jag bara hitta ett sätt att ta mig hem på också så än är allt inte spikat men det lutar åt att jag beger mig hemmåt på onsdagen efter två nätter på Kimpton Shane alt. Indigo Midtown. Vi får se. Buckhead verkar ligga så långt bort så det blir det nog inte.

The Waldorf Astoria Atlanta — which was previously Mandarin Oriental —is what I have been fine with. It’s part of Hilton. But the pools are nothing special.

Fråga: jag går i tankarna på att boka en T&R till Atlanta med familjen över höstlovet i år, på ditresan är alla sittplatser i ekonomi tillgängliga att boka, men hem är rad 30 och 31 "reserverade", och det är likadant oavsett dag jag väljer att åka hem. Jag är EB Guld ska tilläggas. Har SAS börjat blockera de bästa platserna i ekonomi även för Guld-medlemmar? Varför är de isf öppna för bokning på ditresan alla dagar? Tacksam för input!

1710227027495-png.151205

Minimum connection time är 3:30 i Atlanta SK-DL. Jag blev lite förvånad när jag inte kunde lägga på anslutning med connection time 2:40, vilket jag tyckte kändes ganska lagom. Nu har jag ett byte på 3:50, vilket kommer att bli drygt.

screenshot-2024-03-12-at-08-02-14-png.151208

AF-DL har 1:25, så förhoppningsvis justeras detta i och med utökat samarbete.

screenshot-2024-03-12-at-08-08-39-png.151209

Fred Flintstone skrev:Fråga: jag går i tankarna på att boka en T&R till Atlanta med familjen över höstlovet i år, på ditresan är alla sittplatser i ekonomi tillgängliga att boka, men hem är rad 30 och 31 "reserverade", och det är likadant oavsett dag jag väljer att åka hem. Jag är EB Guld ska tilläggas. Har SAS börjat blockera de bästa platserna i ekonomi även för Guld-medlemmar? Varför är de isf öppna för bokning på ditresan alla dagar? Tacksam för input!Klicka för att utvidga...
Det ingår bara "standard sittplatser" i Go på longhaul med Guld. Bara Diamant får välja t.ex. sittplats med extra benutrymme.

norway-oslo-osl-woman-sunset-view-sas.jpg

Medlemsnivåer – förmåner med att vara EuroBonus-medlem

EuroBonus har fyra nivåer: Medlem, Silver, Guld och Diamant. Ju mer du reser desto snabbare kan du nå nästa nivå och dra fördel av fler förmåner »

favicon.ico

www.sas.se

igelkotten skrev:Borde man inte ändå kunna betala för rad 30-31?Klicka för att utvidga...

Trodde också man kunde betala för platserna, verkar ju märkligt om de skulle vara helt blockade för gold.

Jag gjorde en testbokning ARN-CPH-ATL 28e oktober och tillbaka samma väg 2e november (på höstlovet). Inloggad som diamond kunde jag välja fritt både ut och hem. Som oinloggad statuslös så kunde jag välja alla platser mot en avgift, ingen blockad

bvs skrev:Trodde också man kunde betala för platserna, verkar ju märkligt om de skulle vara helt blockade för gold.Jag gjorde en testbokning ARN-CPH-ATL 28e oktober och tillbaka samma väg 2e november (på höstlovet). Inloggad som diamond kunde jag välja fritt både ut och hem. Som oinloggad statuslös så kunde jag välja alla platser mot en avgift, ingen blockadKlicka för att utvidga...
Jag testa exakt samma avgång inloggad som guld och kunde välja helt fritt. På @Fred Flintstone avgång måste det ju vara så att rad 30 och 31 helt enkelt är bokade.

Veratio skrev:Bokat Atlanta i augusti, är nöjd. Har varit runt där förut.Någon som vet vad för lounge som gäller om den är ok? Vi åker business.Klicka för att utvidga...

Bumpar gammal fråga (som jag fått bra svar på). Delta Sky Club, undrar om man får använda den? Vi åker hem från Atlanta efter månadsskiftet.

Veratio skrev:Bumpar gammal fråga (som jag fått bra svar på). Delta Sky Club, undrar om man får använda den? Vi åker hem från Atlanta efter månadsskiftet.Klicka för att utvidga...
Inget har kommunicerats om detta, så i dagsläget får man nu utgå från United lounge.

Veratio skrev:Bumpar gammal fråga (som jag fått bra svar på). Delta Sky Club, undrar om man får använda den? Vi åker hem från Atlanta efter månadsskiftet.Klicka för att utvidga...
Menar du sas benet hem så lär det inte finnas någon delta lounge access innan sas faktiskt går med i skyteam. Tills dess är det United som gäller, förutsatt att de släpper in dig på den terminalen (ingen aning om hur det ser ut med airside transoort mellan terminalerna i Atlanta, but men united loungen ligger i domestic)

Menar du att du har connection vidare med delta är det beroende på vad du har där. Är det delta one så kommer du in annars inte.

mha321 skrev:Menar du sas benet hem så lär det inte finnas någon delta lounge access innan sas faktiskt går med i skyteam. Tills dess är det United som gäller, förutsatt att de släpper in dig på den terminalen (ingen aning om hur det ser ut med airside transoort mellan terminalerna i Atlanta, but men united loungen ligger i domestic)Menar du att du har connection vidare med delta är det beroende på vad du har där. Är det delta one så kommer du in annars inte.Klicka för att utvidga...
Allt är airside på ATL. Tar ca 10 min per riktning att åka tåg från Concourse F till T så det går bra att ta sig till UC:n om man vill.

Kan tillägga att för de som har AMEX Plat kommer man in på Centurion Loungen på Concourse E.

Back