Palazzi skrev:Har inte dessa stått angivna längeKlicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Har inte dessa stått angivna längeKlicka för att utvidga...
Hanne skrev:Önskar flera resmål till "Övriga världen" från ARN... De roliga går ju från CPH.Klicka för att utvidga...
Moco skrev:Jo, true thatKlicka för att utvidga...
Gweilo skrev:HKG vore väl en höjdare...? 767an kunde inte ha full payload så den slutade dom med, och när dom sen skulle lansera 343an efter några år kom SARS och medan Hong Kong bröt ihop och kom igen så har SAS aldrig hittat tillbaka till södra Kina.På det hela taget har SAS haft en väldigt hattig strategi för Asien, alltmedan en av de största ekonomiska omvälvningarna någonsin, Kinas ekonomiska öppnande för omvärlden, pågått för fullt har SAS bara hållit fast vid PEK. Ibland undrar jag om det förekommer någon form av makroekonomisk omvärldsanalys på SAS över huvudtaget. Var är Indien och Brasilien tex ? Varför har man helt förbisett hela BRIC utvecklingen de senaste 15-20 åren ? Och kundernas behov att flyga dit ?Klicka för att utvidga...
Moco skrevet har ju funnits en radda med destinationer i framförallt Latinamerika, bl.a. GIG och GRU så sent sent som för ca ett tiotal år sedan. På GRU hänger ju tom SAS-skyltarna kvar. Ett problem är väl kapacitetsbrist i flottan vilket gör det svårt att gå ihop såväl praktiskt som ekonomiskt, speciellt när precis alla ska envisas med att satsa på Asien. Ett annat är strategi, som bekant varierar med ledarskapet. När det gäller BRIC så är kunskapen om Indien och Brasilien fortfarande (eller ska man säga numera?) rätt begränsad i Sverige (detta trots att Sao Paulo är en av Sveriges största industristäder), även i ledarkretsar. Blickarna torde väl behöva riktas om, precis som du säger. Men för SAS tror jag att det dröjer.Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Att åka med SAS på long-haul är för mig svårt att motivera. 11h eller 14h (med byte i t.ex ZRH) ser jag som helt oviktigt.Klicka för att utvidga...
AHO skrev:......................Som Moco skriver, flygning till GRU hade varit ett bra alternativ. Men TAM(nya LATAM) förmodligen lämnar Star Alliance inom snar framtid så det är kanske inte så bra långskiktig plan...........................................................Om Jet Airways hade fått medlemskap i Star Alliance(som Indiska staten hindrar) hade det varit bra med Delhi eller Mumbai också.Klicka för att utvidga...
NyfikenGrau skrev:Delhi går att köra med narrowbody väl, eller var ligger den gränsen? Den något kortare ARN-DOH körs ju med små plan av QR medan den något längre ARN-EWR är widebody.Klicka för att utvidga...
NyfikenGrau skrev:Hehe, nä jag vet inte, jag bara tänkte på vad SAS rent tekniskt skulle klara med de plan man redan har och var lite intresserad av var gränsen går för när man går över till större plan distansmässigt.Klicka för att utvidga...
Marcus01 skrev:Det är bara för att CAU flippar, börjar strejka och på ett oförståeligt språk proklamerar att de aldrig kommer släppa ifrån sej longhaul och mer intressanta destinationer till någon av de andra hubbarna, STO och OSL....Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Till Delhi bör det fungera med 737-700, som SAS har 23st av. Om linjen flygs av SAS Finland, från Helsingfors, blir det ännu lättare.Klicka för att utvidga...
Ja, nuvarande kofiguration får man glömma att kunna sälja Business class till Indien.A380*G skrev:Fungerar i luften är en sak, det ska hålla affärsmässigt också.Klicka för att utvidga...
A380*G skrev:Fungerar i luften är en sak, det ska hålla affärsmässigt också.Klicka för att utvidga...