Senaste nytt

SAS nya inflight entertainment system

Är systemet "snabbt", och vad är hastigheten på wifi? Och svenska, danska och norska lär väl komma längre fram som menyspråk? Tycker det är viktigt att värna om de skandinaviska språken, de gör att man känner sig "hemma".

Last edited:
Har när jag rest med familjen stört mig lite på att barnfilmer inte funnits på svenska. Hoppas det är ordnat nu. Kan inte vara ett problem i ett modernt system att få med de tre nordiska språken på barnutbudet.

Har när jag rest med familjen stört mig lite på att barnfilmer inte funnits på svenska. Hoppas det är ordnat nu. Kan inte vara ett problem i ett modernt system att få med de tre nordiska språken på barnutbudet.
Det ansvarig Gunilla sa var att den enormt stora skillnaden var kapaciteten på underhållningssystemet, det nya systemet har plats för så mycket mer än tidigare, hon har ju i praktiken fått ett helt nytt jobb nu.

Hon verkade ha rätt bra koll på vad som generellt fungerar och dessutom är systemet så finurligt att det går att dra ut statistik exakt vad folk tittat på.

Men i övrigt blir det säkert en del trial and error första månaderna, så lämna feedback om ni får möjlighet.

• Gilla
Reactions: drW
Också värt att nämna att man i systemet kan pausa och gå ur en film för att senare under flighten gå tillbaka och fortsätta där man pausade.

Det finns också en inbyggd "time bar" som gör att man med hjälp av pekfingret kan dra framåt och bakåt mitt i filmen.

Är systemet "snabbt", och vad är hastigheten på wifi? Och svenska, danska och norska lär väl komma längre fram som menyspråk? Tycker det är viktigt att värna om de skandinaviska språken, de gör att man känner sig "hemma".
Förstår till viss del vad du menar men när jag flyger någonstans är det sista jag vill att känna mig hemma.

Toppen