J
Joni B Sawne
Guest
Sant men trodde tråden handlade om 25-27 okt?palmen skrev:Amex Elite kan ändå vara bättre att använda om man behöver vouchers.Klicka för att utvidga...
Sant men trodde tråden handlade om 25-27 okt?palmen skrev:Amex Elite kan ändå vara bättre att använda om man behöver vouchers.Klicka för att utvidga...
Absolut handlar den om det och frågan var ju om det var bäst att använda amex elite eller sas mc premium under denna helg.Joni B Sawne skrev:Sant men trodde tråden handlade om 25-27 okt?Klicka för att utvidga...
Ett köp på paypal räknas som vilket köp som helst. Var försiktig dock, så går vi inte djupare på det.airborn skrev:Hur fungerar det med Paypal? Räknas det som köp eller kontantuttag?Klicka för att utvidga...
Jag är också nyfiken om hur det fungerar i praktiken. När jag växlar from sverigechecken till ICA t.ex. skickar de ett elektroniskt presentkort? Hur löser du i det på kassan i butiken? Kan man betala med det på Coop och ICA på en obemannad kassa? Jag är säkert att beskrivningen finns på BC nånstans men hittar inget när jag googlar.OlaBola skrev:Jag brukar köpa Sverigechecken (finns via GoGift), då gäller samma presentkort på både ICA, Coop, Willys etc.Dubbeldipp-presentkortet är Zupergift som man köper via SAS Eurobonusshop (betala med kronor och INTE poäng; läste nån skräckhistoria om någon som hade blåst bort alla sina insamlade poäng), du får då 50poäng/100kr förutom poängen genom kortet, så du får alltså 80poäng/100kr totalt.Dock har Zupergift blivit lite sämre enligt mina behov, då man inte länge kan lösa in mot Sverigechecken eller Amazon.Klicka för att utvidga...
Kika i SAS appen. Finns en registreringsknapp om du scrollar ner lite på första sidan.Ymer skrev:Efter att jag sa upp mitt amex i somras har jag tänk gå tillbaka sas mc nu under hösten. Tänkte att det var lämpligt i samband med den dubbla poänghelgen som brukar infalla på black friday men såt nu dett.Har vart i kontakt med sas mc kundtjänst på morgonen som hänvisar till att man skulle haft kortet förra veckan för att ha fått mejlet för att kunna delta. När jag läser denna inbjudan står det ju enbart att man måste vara reggad senast på fredag.Någon som har någon lösning/vart med om samma sak?Klicka för att utvidga...
Tack, vad snällt.NoahS skrev:Kika i SAS appen. Finns en registreringsknapp om du scrollar ner lite på första sidan.Klicka för att utvidga...
Tackar också för tips. För mig fanns inget sånt i SAS-appen, men efter att jag bytt iPhone-språk från engelska till svenska och startat om telefonen kom den upp. (Möjlig att språkbytet var onödigt, kanske bara nån cache som spökade.)NoahS skrev:Kika i SAS appen. Finns en registreringsknapp om du scrollar ner lite på första sidan.Klicka för att utvidga...
Kundtjänst missuppfattade, mejlet från förra veckan gäller inte för black friday-helgen.Ymer skrev:Efter att jag sa upp mitt amex i somras har jag tänk gå tillbaka sas mc nu under hösten. Tänkte att det var lämpligt i samband med den dubbla poänghelgen som brukar infalla på black friday men såt nu dett.Har vart i kontakt med sas mc kundtjänst på morgonen som hänvisar till att man skulle haft kortet förra veckan för att ha fått mejlet för att kunna delta. När jag läser denna inbjudan står det ju enbart att man måste vara reggad senast på fredag.Någon som har någon lösning/vart med om samma sak?Klicka för att utvidga...
Finns inget helt generellt svar på den frågan, beror på vad som individuellt har mest värde för den enskilde.Sir Lemon skrev:Jag har valet att betala för vår kommande semester på Radisson Lanzarote på plats med Amex Elite, på plats Amex Platinum Plus, eller i förtid nästa helg med SAS MC kampanjen. Ngt mattesnille som kan rådgiva?Klicka för att utvidga...
Extra bra Reseförsäkring gärna (dvs Amex Plat på plats)Ano skrev:Finns inget helt generellt svar på den frågan, beror på vad som individuellt har mest värde för den enskilde.Vad har du mest behov av?- Aningen mer EB extrapoäng- Mer EB statuspoäng- spend mot 241-voucher- Möjlig användning av reseförsäkring vid problem?Klicka för att utvidga...
Med points plus får du ca 27 bonuspoäng per 100 kr vid spend i utländsk valuta om du väljer att växla till EB. Alltså är SAS MC Premium under dubbla poäng-helgen ditt bästa val om du endast ser till bonuspoäng då det ger 40 bonuspoäng samt 10 nivåpoäng per 100 kr spend i utländsk valuta.Sir Lemon skrev:Vinner jag (extrapoängsmässogt) på Amex Platinum Plus (och sen omvandla till SAS Eurobonuspoäng när jag väl önskar, utan tidspress) eller SAS MC Premium med kampanj? BÅDA i utländsk valuta.Flyget redan betalt med SAS MC Premium.Klicka för att utvidga...
Du har rätt. Platinum räknar jag in på 4 saker egentligen:eddo skrev:Med points plus får du ca 27 bonuspoäng per 100 kr vid spend i utländsk valuta om du väljer att växla till EB. Alltså är SAS MC Premium under dubbla poäng-helgen ditt bästa val om du endast ser till bonuspoäng då det ger 40 bonuspoäng samt 10 nivåpoäng per 100 kr spend i utländsk valuta.Av intresse, är det verkligen lönt att köra Platinum Points Plus om syftet är att växla till EB och om du redan har Elite och MC Premium? Fast gissar iofs att du kanske "räknar hem" avgiften för Platinum på andra sätt och/eller växlar till andra program också?Klicka för att utvidga...
Är det inte risk att du blir utan försäkring pga Amex krav på 75% av resans kostnader ska vara betalda med kortet?Sir Lemon skrev:Extra bra Reseförsäkring gärna (dvs Amex Plat på plats).Flyget redan betalt med SAS MC Premium.Klicka för att utvidga...