Senaste nytt

SAS linje Stockholm - Chicago byter avgångstid

palmen

Moderator
Har redan skrivits om detta i tråden om att SAS flyttar Hong Kong-linjen till Köpenhamn.
Fått infon från en på SAS att detta kommer att resultera i att Chicago-flighten går tillbaka till tidigare tidtabell (inte säker på att det blir exakt samma tid). Detta betyder betydligt tidigare avgång från Stockholm och tidigare avgång från Chicago.

Har redan skrivits om detta i tråden om att SAS flyttar Hong Kong-linjen till Köpenhamn.
Fått infon från en på SAS att detta kommer att resultera i att Chicago-flighten går tillbaka till tidigare tidtabell (inte säker på att det blir exakt samma tid). Detta betyder betydligt tidigare avgång från Stockholm och tidigare avgång från Chicago.
Sker detta samtidigt dvs flytt av HKG linjen och ändringen?

Vet inte exakt när men det är väl inte helt otroligt att så blir fallet att det synkas någorlunda med vintertid tabellen.

Får se vad jag tycker när vi får tiderna men jag vet att jag tyckte jag landade lite för sent med SK946 för att kunna jobba här hemma. Generellt är ju alla flighter som landar innan lunch bäst då man hinner med åtminstone en halv dags arbete.

Illa, det var en bra tid från Chicago för att hinna med nästan en hel arbetsdag i Toronto/Montreal innan hemresa. Ogillar åka via Köpenhamn, och två byten finns inte på kartan så det får bli Luftis eller AC i fortsättningen via FRA/MUC

Fast via FRA/MUC blir väl också 2 byten (om du ska till ORD och hinna jobba i Canada)?
Illa, det var en bra tid från Chicago för att hinna med nästan en hel arbetsdag i Toronto/Montreal innan hemresa. Ogillar åka via Köpenhamn, och två byten finns inte på kartan så det får bli Luftis eller AC i fortsättningen via FRA/MUC

Toppen