remington-steele
New member
Superkul, roligt att de satsar! Extra trevligt med ytterligare en linje från Arlanda.
Ja, det känns faktiskt som de äntligen åtminstone delvis har lämnar strategin att "bromsa sig ur en uppförsbacke". Vi får se om det funkar långsiktigt, och det är klart att det inte är perfekt, men nu händer det ju faktiskt saker!agehall skrev:On topic: Jag tycker det ska bli mycket intressant att se hur det här går. SAS är aggressiva nu och satsar stort. Jag har ingen som helst känsla för om det kommer att lyckas eller inte, men man kan väl iaf säga att denna strategi är ett trendbrott och med tanke på hur det gått tidigare för SAS så skadar det väl inte att testa...Klicka för att utvidga...
Vad är annars alternativet? Bara att tuta och köra! Kom igen nu Stockholm, förtjäna nu LA och HK linjerna.mha321 skrev:Ja, det känns faktiskt som de äntligen åtminstone delvis har lämnar strategin att "bromsa sig ur en uppförsbacke". Vi får se om det funkar långsiktigt, och det är klart att det inte är perfekt, men nu händer det ju faktiskt saker!Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Off topic: Jag håller inte med. Visserligen pratar vi mycket om C och F här, men vi är även många som rest mer än vi borde i Y. BC handlar mer om medvetet resande och det behöver inte innebära F. Pga saker vi inte själva kan styra handlar det ofta om att göra det bästa av situationen med bivillkor som våra arbetsgivare sätter upp.On topic: Jag tycker det ska bli mycket intressant att se hur det här går. SAS är aggressiva nu och satsar stort. Jag har ingen som helst känsla för om det kommer att lyckas eller inte, men man kan väl iaf säga att denna strategi är ett trendbrott och med tanke på hur det gått tidigare för SAS så skadar det väl inte att testa...Klicka för att utvidga...
SAS fyller ju dock CPH-SFO utan större problem, det har varit helt fullt de två gånger jag åkt denna linje i april. Varför sänka priserna om folk betalar ett dyrare pris och man har en full kabin?toer00 skrev:Dock så har LH/LX/UA oftast bättre priser än SK, framförallt under sommar, jul och vårens helger. P klass med LH/LX/UA för ca 17 tkr till LAX/SFO och ca 14 tkr till MIA. SAS har väl legat på ca 21-22 till SFO i Z klass, så vi får hoppas att de inför en prissättning som ligger i paritet till övriga *A bolag?Klicka för att utvidga...
Synd att man inte valda att närma sig P: klass nivåerna med LH/LX/UA bara. I dag tar LH 18 190 inkl tax så man spar drygt 6 000 kr på att åka med LH, frågan är bara är det värt 6 000 kr för att slippa bytet i FRA/MUC/ZRH?jdavidsson skrev:ARN - LAX 20.780 + taxes, Z-klass. 1.780 + taxes i T-klass (Eco).Klicka för att utvidga...
Enligt @Senator s tidigare analys är en stor del av passagerare är avtalskunder, så prisskillnaden som vi vanliga människor ser är kanske inte relevant för avtalskunder.toer00 skrev:Synd att man inte valda att närma sig P: klass nivåerna med LH/LX/UA bara. I dag tar LH 18 190 inkl tax så man spar drygt 6 000 kr på att åka med LH, frågan är bara är det värt 6 000 kr för att slippa bytet i FRA/MUC/ZRH?Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Enligt@Senators tidigare analys är en stor del av passagerare är avtalskunder, så prisskillnaden som vi vanliga människor ser är kanske inte relevant för avtalskunder.Dessutom, beroende på hur mycket företag betalar/debiterar för tiden, kanske 6.000 SEK är inget att bry sig om ifall man kan korta ner restiden.Tid är pengar.Klicka för att utvidga...
Magnus_K skrev:Att vi spekulerar vad avtalskunder erhåller för rabatt är ju ren spekulation.Bättre att titta på det utifrån en individ som betalar det som står på resp sida och att individen är på semester då tar vi bort faktorer så som "betald-tid".Det som finns kvar att avgöra vad en person väljer blir ju då budget för den person som vill resa Y, C eller F samt tiden till destinationen om dom är beredda på att ha en längre flight eller inte.Jag flyger aldrig C eller F i tjänsten av policy skäl.Argumentet angående poängintjäning kan i vissa fall också kännas lite krystat eftersom sparar du pengar och väljer lägga det på en ny biljett i Y, C eller F så kan ändå totalt få samma mängd poäng.Som vi ser i tråden är alla resenärer och deras resmönster olika, därav inget rätt eller fel mer att individen måste avgöra sin egen outcome.Klicka för att utvidga...