Nej, bilden har varit rätt entydig; bankerna flaggade för att de inte avsåg att förlänga krediterna oavsett räntenivå..Hall skrev:Största anledningen till bankförhandlingarna har väl varit att man vill förhandla ner räntan? Med hjälp av statliga garantier skall man kunna komma ner en hel del i ränta. Björn Kjos har gått ut i media och kritiserat statsgarantierna men han har inte fått något gehör för sin kritik.På sätt och vis borde han nog vara glad att SAS finns kvar men jag har förstått att det finns någon slags hämndbegär mot SAS i grunden.Klicka för att utvidga...
Silferlood skrev:Varsel 1000 man Palazzi, vilka ska ta hand om oss EBGare sen då när vi behöver proffsig hjälp som idag (jag får det) av bl.a deras fantastiska människor på ex globalsupport? Säger bara det Heja SAS - utan er blir det tomt och tråkigt. Vilka ska vi då diskutera och skvallra om.Klicka för att utvidga...
AHO skrev:SAS kan skriva ett kontrakt med Indian Call Centre(ICC) som bmi hade avtal med.De är ändå vana vid bokning av bonusresor inom Star Alliance och har definitivtbättre geografikunskap än US Airways anställda.Klicka för att utvidga...
seat56f skrev:Och det är positivt för att...?Klicka för att utvidga...
AHO skrev:Med ICC kunde jag boka 8 segments bonusresa under 7 minuter när jag fick rätt agent. Däremot kunde det ta över en halvtimme för 4 segments bonusresa om man fick fel agent....Klicka för att utvidga...
A380*G skrev:När ska alla förstå att statsgarantier inte löser SAS ur krisen. Det är bara för att långivarna ska ha en säkerhet.Klicka för att utvidga...
kerran1980 skrev:Hoppas man lyckas generer tillräckligt med pengar så det går att leasa 2-3 A330-200.Klicka för att utvidga...
Det gick ju inte ihop senast de provade med ARN-Beijing/Bangkok, varför göra samma misstag igen?kerran1980 skrev:SAS borde satsa på brtydligt fler IC linjer från ARN...både till Asien och USA.Klicka för att utvidga...
SK1989 skrev:Det gick ju inte ihop senast de provade med ARN-Beijing/Bangkok, varför göra samma misstag igen?Prio ett är att få igenom de nya avtalen och sparpaketet samtidigt som utfasningen av MD80 slutsförs innan man kan börja ta tag i långdistansflottan...Klicka för att utvidga...
A380*G skrev:Att de samtidigt körde från CPH på dessa destinationer har nog påverkat........Klicka för att utvidga...
Chrille skrev:Det är en av sakerna SAS måste ta tag i. Det håller inte med tre parallella hubbar med internationell trafik....Klicka för att utvidga...
SK1989 skrev:Det gick ju inte ihop senast de provade med ARN-Beijing/Bangkok, varför göra samma misstag igen?Klicka för att utvidga...
A380*G skrev:Exakt - flytta gärna allt till CPH, då försvinner alla incitament för alla Stockholmare att åka SAS.Klicka för att utvidga...
Chrille skrev:Det är väl inte givet att CPH blir den centrala punkten i det framtida SAS?Klicka för att utvidga...
Jag håller med.A380*G skrev:Behöver jag byta en eller två gånger ändå förkastar jag SAS direkt redan nu.Klicka för att utvidga...