2 x 23kg per person. Ingen väska får väga mer än 23kg.Buskul skrev:Förstår inte riktigt på SAS maximala incheckad baggage.Vi ska åka SAS Plus pro denna gången med 2x23kg. Är det 46kg vi får per person eller max 23kg på max 2 bagage?Visa bifogad bild 159982Klicka för att utvidga...
Dvs 46 kg per person max fördelat i 2 kolli/väska?Jannes skrev:2 x 23kg per person. Ingen väska får väga mer än 23kg.Klicka för att utvidga...
Stämmer. Men med limitationen att varje väskas enskilda vikt ej får överstiga 23 kg.Buskul skrev:Dvs 46 kg per person max fördelat i 2 kolli/väska?Klicka för att utvidga...
Ja, det blir lite förvirrande då vissa flygbolag har maxvikt 40kg för business men kvittar hur många väskor man checkar in så länge det inte överstiger 40kg.Jannes skrev:Orsaken till gränserna är pga manuella hanteringen, dvs de som lastar på/av väskorna. Väskor över 23kg anses tunga och hanteras på annat sätt.Så 25+21kg är inte okej, men 23+23 är.Klicka för att utvidga...
Ja det är två olika baggage koncept: piece och weight.Buskul skrev:Ja, det blir lite förvirrande då vissa flygbolag har maxvikt 40kg för business men kvittar hur många väskor man checkar in så länge det inte överstiger 40kg.Klicka för att utvidga...
Ja.Jannes skrev:Orsaken till gränserna är pga manuella hanteringen, dvs de som lastar på/av väskorna. Väskor över 23kg anses tunga och hanteras på annat sätt.Så 25+21kg är inte okej, men 23+23 är.Klicka för att utvidga...
Det verkar vara en "absolut" gräns på 32 kg per piece oavsett hur många kg man får ha med sig.Buskul skrev:Ja, det blir lite förvirrande då vissa flygbolag har maxvikt 40kg för business men kvittar hur många väskor man checkar in så länge det inte överstiger 40kg.Klicka för att utvidga...
Löste ni det genom att dricka bort mellanskillnaden?apknug skrev:Det verkar vara en "absolut" gräns på 32 kg per piece oavsett hur många kg man får ha med sig.Detta för att bagage hanterarna och systemen inte skall klappa ihop.Vi var ett gäng som åkte till Riga en weekend med Ryanair, på den tiden bagage ingick.Jag hade släpat med mig en stor tom resväska, ingen annan checkade in bagage. På vägen hem stannande vi med taxin på väg till flygplatsen och fyllde den med Öl Vin och Sprit. Väl framme på flygplatsen skulle den checkas in.Sorry sir den väger 46 kg, too much.But we are 7 people we can have lots of more weight.That's right but not in one piece.Var innen 9/11 så "övervikten" distribueras i handtaget på samtliga pax.Klicka för att utvidga...
Stämmer att 32kg är gränsen per kolli för vanligt bagage. Fått igenom 32,5 kg någon gång, men det skrevs 32 på lappen.apknug skrev:Det verkar vara en "absolut" gräns på 32 kg per piece oavsett hur många kg man får ha med sig.Detta för att bagage hanterarna och systemen inte skall klappa ihop.Vi var ett gäng som åkte till Riga en weekend med Ryanair, på den tiden bagage ingick.Jag hade släpat med mig en stor tom resväska, ingen annan checkade in bagage. På vägen hem stannande vi med taxin på väg till flygplatsen och fyllde den med Öl Vin och Sprit. Väl framme på flygplatsen skulle den checkas in.Sorry sir den väger 46 kg, too much.But we are 7 people we can have lots of more weight.That's right but not in one piece.Var innen 9/11 så "övervikten" distribueras i handtaget på samtliga pax.Klicka för att utvidga...
Jag har fått igenom drygt 34 en gång, men just med kommentaren "egentligen inte, men du är ju diamond och flyger plus så.. Vi skriver 32".palmen skrev:Stämmer att 32kg är gränsen per kolli för vanligt bagage. Fått igenom 32,5 kg någon gång, men det skrevs 32 på lappen.Klicka för att utvidga...