Har planerat en resa till Syechellerna i 6 mån, flygbiljetterna bonusbiljetter bokades för några månader sedan . Vi ska rör på oss en del på plats så hotell, båtar , färjor, transfer hyrbilar etc är bokat och betalt på förhand inte ombokningsbart.
Om 9 dagar går resan och idag får jag ett sms att kenya airways som kör sista sträckan nairobi - mahe har ställt in flyget och bokat oss ett dygn senare, så fasti. nairobi ett dygn är en total besvikelse och sabbar vår planering och jag ringer sas för att hitta en annan lösning.
Den första agenten är så sjukt otrevlig , skriker att hon inget kan göra och slänger på i örat på mig. Agent 2 är trevlig och försöker hitta lösningar men är begränsad av att vi ska resa om en dryg vecka och han får bara boka om med bonusbiljetter och sådana hittar han inte.
Jag förklarar att vi absolut inte kan komma fram senare och han försöker hitta flyg som går någon dag tidgare men då har de 5 stopp och är hiskeligt långa och det gör jag inte med 2 barn. Vi ger upp, lägger på, och jag börjar kolla efter hotell i Naioribi.
2 h senare har jag fått ett mail från sas med 4 nya flygbiljetter ett datum med utresa 3 dagar senare än de biljetter vi hade, våra ursprungliga biljetter är bara borta och de har bokat om oss till ett flyg 3 dagar senare än när vi skulle flyga !!!
Ringer åter igen SAS men blir nu slussad runt bland engelsktalande som inte förstår vad som hänt, hur det gått till, och inte har några som helst lösningar. De kan inte hoitta några bonusbiljetter att boka om till och får inte boka om till andra....
Hamnar tillslut hos en svensk agent som bara konstaterar att bonusavdeleningen stängt och jag får ringa igen imorgon.
Jag är tvärförbannad och förtvivlad, hela vår resa är just nu förstörd, vi kan inte komma fram 3 dagar senare, resan blir för kort och vi missar det vi planerat och redan betalat för Hur tusan kan Sas utan vårt godkännande bara boka om våra biljetter med utresa 3 dagar senare?
Vad har vi för rättigheter ?
Jag kollade med vår extra reseförsäkring men där kan vi inte få någon hjälp mer ersättning, då resan måste " vara påbörjad "
Kan inte Sas lösa detta imrogon bitti , så ser jag ingen annan utväg än att boka andra biljetter på Quatar airways och kräva ersättning för dessa av SAS , får jag rätt ?
Kan Sas boka om oss till " vanliga biljetter " när det inte finns några bonusbiljetter, det är ju de som har sabbat det för oss, de måste väl lösa det oxå då .
Om 9 dagar går resan och idag får jag ett sms att kenya airways som kör sista sträckan nairobi - mahe har ställt in flyget och bokat oss ett dygn senare, så fasti. nairobi ett dygn är en total besvikelse och sabbar vår planering och jag ringer sas för att hitta en annan lösning.
Den första agenten är så sjukt otrevlig , skriker att hon inget kan göra och slänger på i örat på mig. Agent 2 är trevlig och försöker hitta lösningar men är begränsad av att vi ska resa om en dryg vecka och han får bara boka om med bonusbiljetter och sådana hittar han inte.
Jag förklarar att vi absolut inte kan komma fram senare och han försöker hitta flyg som går någon dag tidgare men då har de 5 stopp och är hiskeligt långa och det gör jag inte med 2 barn. Vi ger upp, lägger på, och jag börjar kolla efter hotell i Naioribi.
2 h senare har jag fått ett mail från sas med 4 nya flygbiljetter ett datum med utresa 3 dagar senare än de biljetter vi hade, våra ursprungliga biljetter är bara borta och de har bokat om oss till ett flyg 3 dagar senare än när vi skulle flyga !!!
Ringer åter igen SAS men blir nu slussad runt bland engelsktalande som inte förstår vad som hänt, hur det gått till, och inte har några som helst lösningar. De kan inte hoitta några bonusbiljetter att boka om till och får inte boka om till andra....
Hamnar tillslut hos en svensk agent som bara konstaterar att bonusavdeleningen stängt och jag får ringa igen imorgon.
Jag är tvärförbannad och förtvivlad, hela vår resa är just nu förstörd, vi kan inte komma fram 3 dagar senare, resan blir för kort och vi missar det vi planerat och redan betalat för Hur tusan kan Sas utan vårt godkännande bara boka om våra biljetter med utresa 3 dagar senare?
Vad har vi för rättigheter ?
Jag kollade med vår extra reseförsäkring men där kan vi inte få någon hjälp mer ersättning, då resan måste " vara påbörjad "
Kan inte Sas lösa detta imrogon bitti , så ser jag ingen annan utväg än att boka andra biljetter på Quatar airways och kräva ersättning för dessa av SAS , får jag rätt ?
Kan Sas boka om oss till " vanliga biljetter " när det inte finns några bonusbiljetter, det är ju de som har sabbat det för oss, de måste väl lösa det oxå då .