Senaste nytt

SAS har köpt 45+10 nya Embraer, leverans från 2027

Ja, det är inte många A319. Men det är ändå en försämring, eller hur?

Att sitta tillsammans med en kollega, vän eller ett barn måste inte betyda att man vill och uppskattar att sitta trångt i business och skava armbågar med varandra?
Och även de som reser i par har kanske väskor? Min erfarenhet är att om bolaget säljer 4 av 4 säten per rad i en Embraer, så blir det en utmaning med carry-on i business.

Tänk om SAS verkligen trodde så mycket på sitt nya business-koncept att man tog tillfället som nu ges att konfigurera nya plan med en business-kabin? Dvs inte som one-class med samma pitch rakt över. Kanske t.om. våga sig på att konfigurera business som 1+2 platser per rad, à-la Embraers standard?

Här kommer 55 nya plan med räckvidd på 5500 km, helt oskrivna blad. Och så ska de flygas som om det vore ATR42 fast med jet-motor?

Att installera speciella business stolar i varje plan på maskiner som går på kort / medeldistans är inte aktuellt. Genom att kunna flytta gardinen framåt och bakåt kan SAS uppnå bättre flexibilitet över säsong och på olika destinationer med olika resmönster.

Men önskar du CRJ900 och Embraer med seatblock i Business delen så skicka in det som förslag/önskemål till SAS :)

Nice!

Hoppas bara de inte blockar det andra sätet med ett bord eller så utan bara ser till att det är tomt så man kan göra hur man vill med var man sitter när man väl kommer fram.

AF:s HOP! kommer börja med blockat säte i Business på sina Embraer. Man kommer bara kunna välja fönsterplatserna ser det ut som.

Jag märkte detta idag då en bokning jag har med dem ändrades. Loggade in i appen och där stod det att ett av sätena ändrats och att de bad om ursäkt om det påverkade mig. Men nu har jag och sambon varsin rad och stolen bredvid går inte att boka. :)

Toppen