Senaste nytt

SAS Go / SAS Plus långlinje nya kabinen

Ja det var A340 NRT-CPH.

Vilket av 2 problem jag nämnde syftar du på?
Positionsinställning eller glossy skärm?

Att "personen bredvid mig" hade inte det problemet hjälper inte mig såsom "det drabbar inte alla" heller.
Ska jag bara sucka djupt och säga "idag var inte min lucky day" då jag hamnade på "fel plats"?
Nja...



Jag har aldrig skrivit att jag "avfärdar en hel kabinklass hos ett bolag efter bara en resa", men att jag gillade inte så mycket några saker på MIN resa. Dessutom var det första i SAS Plus och mina förväntningar var inte infriade. Så mycket som betalande kund måste jag få tycka, eller? Självklart är jag medveten att kvalitet på servicen varierar men meningen är att det ska inte variera och mitt första intryck var - så där.
I slutändan är det SAS som bestämmer hur de vill ha sin Plus och få sina kunder nöjda. De har inte lyckats hos mig på första försöket...

Positionsinställning. Glossy skärm har nog alla gissar jag. Självfallet borde SAS åtgärda detta. Testa att skicka in ett klagomål så de blir medvetna om problemet. Själv störde jag mig inte på det supermycket faktiskt. Använde mest IFE:n för att somna in till nåt.

Så här: SAS vet nog inte om att du reste med dom i Plus för första gången. Därför fanns det ingen möjlighet att ge dig ett bra första intryck. Vi har att göra med människor. I service-branschen. Ibland kommer man att ha otur med sämre service. Huruvida det sker på första eller tredje försöket är något man inte kan ta i beaktande eftersom jag inte vet någon servicebransch som har ett så pass bra säkerställande av att deras personal alltid ska vara på tiptop-humör. Självfallet får du reagera, men jag fick bara intrycket av att du aldrig mer vill resa i Plus eftersom du fick ett så dåligt första intryck och att det alltid kommer vara så här. "OK, då vet jag det nu", var vad som fick mig att tolka ditt inlägg så.
 
"OK, det vet jag nu" var menat mer för:
"Tydligen man ska vara glad att man fick lite mer space och lite bättre mat (men fortfarande huvudrätten i alu-trays)."

Så här: Tack för att du påpekade att de visste inte att det var min första Plus, jag missade det :)
Min intryck var det att service nivå SKA vara som i Go och detta var ngt som förvånade mig och that's it.
Min personliga åsikt.
 
"OK, det vet jag nu" var menat mer för:
"Tydligen man ska vara glad att man fick lite mer space och lite bättre mat (men fortfarande huvudrätten i alu-trays)."

Så här: Tack för att du påpekade att de visste inte att det var min första Plus, jag missade det :)
Min intryck var det att service nivå SKA vara som i Go och detta var ngt som förvånade mig och that's it.
Min personliga åsikt.

Ja mitt intryck är att Plus är lite skönare stol, mer utrymme, fri dryck och mer poäng framförallt. Man får välja mellan två huvudrätter, men det är ju samma standard som i Go (vilket ju inte är så kul speciellt ofta). Alltså inte superskillnad mot Go egentligen.

Hur menar du "ska vara som i Go"? Har du alltid haft tiptop-service där eller vadå?
 
Just hemkommen efter en resa i Plus mellan EWR och ARN. Upplevde exakt samma problem med min skärm, men personen bredvid mig hade inte det problemet. Mina tre andra resor i nya Plus har jag heller inte varit med om det, så det drabbar inte alla.

Sen det där med servicen: All kabinpersonal som serverar i Plus är ju inte icke-serviceminded. Gissar att du åkte A340 eftersom du bara hade Plus i fyra rader. På våra sju rader så lyckades personalen bra den här gången. Det där kan ju dessutom drabba en i Go eller Business också. Går ju inte att avfärda en hel kabinklass hos ett bolag efter bara en resa.
Detta med SAS cabinpersonal har avhandlats här på BC ett antal gånger och är för mig en total gåta.
Vissa flighter är det en ren njutning med underbar cabinpersonal. Sedan hemresan undrar man om man hamnat på någon sovjetisk korrektionsanstalt.
F.ö anser jag som betalar ur egen ficka att Plus långlinjer generellt är value for money.
 
Detta med SAS cabinpersonal har avhandlats här på BC ett antal gånger och är för mig en total gåta.
Vissa flighter är det en ren njutning med underbar cabinpersonal. Sedan hemresan undrar man om man hamnat på någon sovjetisk korrektionsanstalt.
F.ö anser jag som betalar ur egen ficka att Plus långlinjer generellt är value for money.

För mig är det inte en total gåta att alldeles för många människor inte borde ha ett service-yrke.

Sen SAS började rea ut Plus så tycker jag också att det är extremt bra värde. Köper hellre Plus än Go nuförtiden. Särskilt om man kan få det för lite drygt 5k och då hamnar riktigt nära vad en ordinarie Go-biljett går för.
 
Hur menar du "ska vara som i Go"? Har du alltid haft tiptop-service där eller vadå?

Var nog lite oklar där, my bad.
Menade att SAS kanske sätter inga krav på personalen att höja service nivå i Plus utan det ska vara samma som i GO.

Och igår innebar det kasta mat och dryck och helt opersonlig service även att man log åt dem och inte vara den jobbiga och krävande pax alls!
Flyger inte så ofta som många gör här och för mig som älskar flyga det är alltid en liten högtid och igår Grinchen stal.
 
Testa att åka SAS Plus när de har ledningen ombord, då kommer de med champagne åt dig som pre departure drink och är på tå.
Hade nöjet att få delar av ledningen ombord på hemvägen också (fast då i business) och där var det en av flygvärdinnorna som jobbade i go/plus som gav absolut bäst service till mig (hon var stationerad i business under natten). Yngre förmåga som gav 10 ggr det lilla extra, skämdes nästan över att bli så omhändertagen (har lite svårt för att bli totalt uppassad på, jag kan göra saker själv).
 
Toppen