Hachans skrev:Nej, men visst är det billigare att flyga in på 4x-kampanj än till ordinarie villkor. Men hur många flyg där du har nytta av förmånerna i Diamond vs guld har du planerat framöver?LTG är ju bra i teorin. Men det finns ju inga som helst garantier att förmåner inte ändras under tiden. Star Alliance Gold-märket kan ju vara borta imorgon om man har otur och bara var kvar på Diamond och då vara lika värdefullt som silvernivån är idag. Då hade åtminstone jag känt mig ganska dum och lurad om jag lagt massor med tid och pengar på att nå nivån. Lifetime avser ju dessutom flygbolagets livstid. SAS kan vara borta om några år. Att ett konkurrerande flygbolag skulle matcha till någon livstidsstatus känns tämligen osannolikt.Alla som gör som de vill såklart och tur är väl det. Men jag kvarstår vid min synpunkt, jag skulle aldrig jaga status om inte nyttan är väldigt tydlig. För det känns bara som en cash grab för flygbolaget. En uppenbarligen väldigt lyckad sån. Jag kan absolut också jaga status och anstränga mig extra för att nå det, men bara om det känns motiverat för att jag vet att jag har flygningar planerade, att det kommer underlätta mitt resande och merparten av mina poäng ändå kommer in på flygresor som faktiskt fyller ett syfte - semester, jobb etc. Grumliga utsikter på att jag kanske möjligen kommer att ha en resa i framtiden duger inte.Lojalitet mot flygbolag (och ICA, etc med andra program) är ensidig till att börja med - de kastar mig under bussen vid första chans om det är lönsamt för dem, jag behöver inte tippa vågskålen ännu mer i deras favör genom att köpa grejer jag inte behöver.Klicka för att utvidga...