SAS flyttar Los Angeles från Arlanda till Kastrup

LarsCph skrev:T/R direkte CPH-LAX i business class for DKK 48.698 DKK for 2 voksne og 1 barn (8 år) er ikke en dårlig pris syntes jeg.... Ud 18/7, hjem 7/8 2020.Klicka för att utvidga...


Det är väl dock ganska mycket billigare på sommaren än resten av året?
 
Canadien skrev:Det är väl dock ganska mycket billigare på sommaren än resten av året?Klicka för att utvidga...
Oh yes. Här är t.ex. samma kombination (Business Smart, två vuxna, ett barn) i januari-februari.





upload_2019-9-9_21-40-33-png.97321
 
taxvalp skrev:Ombokningarna har börjat så smått i det tysta. Har en resa ARN-LAX-ARN i maj och i appen står det "changed" utan mer info. När man loggar in på riktiga sajten kan man se att den är ombokad ARN-CPH-LAX-CPH-ARN med flightnummer och allt men ej biljetterad. Inga mejl eller annan officiell info än, lite svagt.Klicka för att utvidga...


Jag hade en resa bokad från Malmö (MMX-ARN-LAX och tillbaka) i januari, men den bokades om nästan direkt till MMX-ARN-CPH-LAX. Däremot innebar ombokningen omöjliga byten i Stockholm där nästa plan lyfte innan jag skulle ha landat. Eftersom jag bor i Skåne är det avsevärt enklare att bara åka direkt från CPH och det räckte att chatta med kundtjänst i någon minut så var det löst. Lättare än jag hade trott faktiskt.



I mitt fall blev allt bara bättre. Jag betalde lägre pris från Malmö än vad det hade kostat från CPH (SAS Plus) och slipper nu mellanlandning.
 
Nightfly skrev:I mitt fall blev allt bara bättre. Jag betalde lägre pris från Malmö än vad det hade kostat från CPH (SAS Plus) och slipper nu mellanlandning.Klicka för att utvidga...


Men du får färre poäng. Men är det inte precis den biten man behöver för att trilla över en gräns så är det ju inte speciellt mycket poäng det handlar om....
 
Nightfly skrev:Jag hade en resa bokad från Malmö (MMX-ARN-LAX och tillbaka) i januari, men den bokades om nästan direkt till MMX-ARN-CPH-LAX. Däremot innebar ombokningen omöjliga byten i Stockholm där nästa plan lyfte innan jag skulle ha landat. Eftersom jag bor i Skåne är det avsevärt enklare att bara åka direkt från CPH och det räckte att chatta med kundtjänst i någon minut så var det löst. Lättare än jag hade trott faktiskt.I mitt fall blev allt bara bättre. Jag betalde lägre pris från Malmö än vad det hade kostat från CPH (SAS Plus) och slipper nu mellanlandning.Klicka för att utvidga...
För de som skulle åka från "Södra Sverige" och enkelt kan ta sig till Köpenhamn istället så är det helt klart en förbättring att få resan ombokad till Köpenhamn istället men behålla priset. Enda nackdelen är ju om man faktiskt vill skutta runt några extra legs inom Norden, kanske för att få poäng eller något annat.

Skönt att det löste sig smidigt för dig.
 
Kanske snart dags för SAS att starta direktlinjer till Köpenhamn från norra Sverige tex Kiruna, Umeå och Luleå? Så kan resenärer lättare byta till lounghaul...//emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3526.png
 
Cristoffer Cedergren skrev:Kanske snart dags för SAS att starta direktlinjer till Köpenhamn från norra Sverige tex Kiruna, Umeå och Luleå? Så kan resenärer lättare byta till lounghaul...Klicka för att utvidga...
Det vore på många sätt logiskt. Men det skulle ju resultera i färre flighter till arn och de är antagligen viktigare... Även om att ta med transfer pax får kan ju upp frekvenserna för inrikes resenärerna, och de står nog fortsatt för den absolut största delen.
 
mha321 skrev:Det vore på många sätt logiskt. Men det skulle ju resultera i färre flighter till arn och de är antagligen viktigare... Även om att ta med transfer pax får kan ju upp frekvenserna för inrikes resenärerna, och de står nog fortsatt för den absolut största delen.Klicka för att utvidga...


Just för det här fallet skulle väl en flotta med A220 suttit bättre än A320Neo, givet samma antal passagerare så skulle ett par till avgångar per dag göra det lättare att skicka ett par av dem till Köpenhamn. Å andra sidan så skulle ju ett par till avgångar per dag till Arlanda, lämpligt tidssatta, gör att det går att få tighta byten till fler flyg mellan Arlanda och Köpenhamn.
 
Nightfly skrev:Jag hade en resa bokad från Malmö (MMX-ARN-LAX och tillbaka) i januari, men den bokades om nästan direkt till MMX-ARN-CPH-LAX. Däremot innebar ombokningen omöjliga byten i Stockholm där nästa plan lyfte innan jag skulle ha landat. Eftersom jag bor i Skåne är det avsevärt enklare att bara åka direkt från CPH och det räckte att chatta med kundtjänst i någon minut så var det löst. Lättare än jag hade trott faktiskt.I mitt fall blev allt bara bättre. Jag betalde lägre pris från Malmö än vad det hade kostat från CPH (SAS Plus) och slipper nu mellanlandning.Klicka för att utvidga...
Bra där SAS! Inte helt givet att ett flygbolag vill ändra utreseort. Hur vettigt det än låter i en situation som din, skulle jag inte ha blivit förvånad om de inte hade gått med på det.
 
Sitter och kollar på resor från Luleå till Los Angeles, lite irriterande att man inte får upp alternativ där Köpenhamn-Los Angeles direktflygningen ingår på utresan, även om det skulle innebära övernattning på vägen På Arlanda eller Köpenhamn. Går ju garanterat att boka om man ringer in.

Tar hellre en natt I CPH och sovmorgon än att stiga upp i grisottan för att sen ha ett jobbigt byte på Ohare... samt otyget med statusförmåner mm.
 
FF#1 skrev:Sitter och kollar på resor från Luleå till Los Angeles, lite irriterande att man inte får upp alternativ där Köpenhamn-Los Angeles direktflygningen ingår på utresan, även om det skulle innebära övernattning på vägen På Arlanda eller Köpenhamn. Går ju garanterat att boka om man ringer in.Klicka för att utvidga...
Det går ju att boka via resebyrå (sök multicity LLA-CPH, CPH-LAX samt LAX-LLA hos t ex Kayak, Flygresor.se, Momondo, Skyscanner, etc) och troligtvis sparar du några hundralappar också jämfört med att ringa och boka hos SAS.
 
Budgetresenär skrev:Det går ju att boka via resebyrå (sök multicity LLA-CPH, CPH-LAX samt LAX-LLA hos t ex Kayak, Flygresor.se, Momondo, Skyscanner, etc) och troligtvis sparar du några hundralappar också jämfört med att ringa och boka hos SAS.Klicka för att utvidga...
Och när det sedan blir någon ändring så sitter man där med skägget i brevlådan och måste driva sin talan med en resebyrå istället för med SAS.

Det kostar som sagt inget att ringa in och boka om resan inte går att boka på hemsidan. Att sen nätresebyråerna har någon hundring rabatt på resor får var och en avgöra om det är värt det, personligen skulle jag aldrig göra ett sådant val för att spara några hundra då det inte är värt problemen som kan uppstå. Börjar vi prata om flera tusen i skillnad så är det dock en annan sak och jag kan vara villig att ta risken.

Detta är dock lite OT i denna tråd.
 
LarsCph skrev:Jeg syntes faktisk priserne fra CPH-LAX ser OK ud, bortset fra at Plus prisen ikke giver meget mening (det er en Plus Smart som giver samme mængde EB point som Business Smart).Visa bifogad bild 97320T/R direkte CPH-LAX i business class for DKK 48.698 DKK for 2 voksne og 1 barn (8 år) er ikke en dårlig pris syntes jeg.... Ud 18/7, hjem 7/8 2020.Klicka för att utvidga...


Prisen er så steget næsten DKK 20.000 nu... Samme billettype (Business Smart). Jeg er fint tilfreds med at vi købte til den billige pris for en uge siden...




https://www.businessclass.com/forum/attachments/saspris-jpg.97557/
 
LarsCph skrev:Prisen er så steget næsten DKK 20.000 nu... Samme billettype (Business Smart). Jeg er fint tilfreds med at vi købte til den billige pris for en uge siden...Visa bifogad bild 97557Klicka för att utvidga...


Nej, priserna har inte ändrats, men det finns inte billigaste Business Smart kvar dina datum utan bara dyrare Business Smart, reser du en dag tidigare ut och hem så finns din resa för 48k DKK.

Det är lite lurigt att de säljer olika bokningsklasser under samma paraplynamn "Business Saver"
 
Jag bokade först ARN-LAX och blev sedan ombokad till ARN-CPH-LAX. Jag har försökt att lägga ett Plusgrade-bud för uppgradering från CPH till LAX, men det går inte. Jag möts av meddelandet: "Unfortunately, you are not eligible for an upgrade with this booking. Please try again with your next booking." Jag har kontaktat SAS tre gånger (via chat och telefon), och det senaste budet var att de trodde att det, pga. att linjen från CPH är ny, har att göra med att den ännu inte är inlagd i Plusgrade-systemet. Jag undrar om någon annan har lyckats lägga bud på denna sträcka, eller om någon annan har fått någon ytterligare kunskap om vari problemet består och när det kan tänkas vara löst.
 
nonicoc skrev:Jag bokade först ARN-LAX och blev sedan ombokad till ARN-CPH-LAX. Jag har försökt att lägga ett Plusgrade-bud för uppgradering från CPH till LAX, men det går inte. Jag möts av meddelandet: "Unfortunately, you are not eligible for an upgrade with this booking. Please try again with your next booking." Jag har kontaktat SAS tre gånger (via chat och telefon), och det senaste budet var att de trodde att det, pga. att linjen från CPH är ny, har att göra med att den ännu inte är inlagd i Plusgrade-systemet. Jag undrar om någon annan har lyckats lägga bud på denna sträcka, eller om någon annan har fått någon ytterligare kunskap om vari problemet består och när det kan tänkas vara löst.Klicka för att utvidga...


Likadant för mig. Är ombokad från CPH istället för MMX men nu finns det ingen länk för uppgradering längre.
 
Är det någon som hittat några Awards än på CPH-LAX/LAX-CPH? De kanske inte har lagts in i systemet än. Travelhacks visar noll.
 
Capa skrev:Är det någon som hittat några Awards än på CPH-LAX/LAX-CPH? De kanske inte har lagts in i systemet än. Travelhacks visar noll.Klicka för att utvidga...


Travelhacks visar ofta noll på populära destinationer. Finns helt enkelt inga biljetter i många fall. Men kan också tänka mig att dom inte är upplagda.
 
Back
Top