Senaste nytt

SAS flyttar fler avgångar till Miami till Köpenhamn.

M.K

Medlem
Alla lägger ner longhaul från Norge nu, deras mörkröda regering har i år bl a höjt flygskatten med 50%!

Lite mer förvånande med minskad frekvens på ARN, alltid varit väldigt bra beläggning då jag flugit denna, men kanske vår svaga krona ställer till det med bokningsläget framöver?
 
Last edited:

Hachans

Medlem
Alla lägger ner longhaul från Norge nu, deras mörkröda regering har i år bl a höjt flygskatten med 50%!

Lite mer förvånande med minskad frekvens på ARN, alltid varit väldigt bra beläggning då jag flugit denna, men kanske vår svaga krona ställer till det med bokningsläget framöver?

Köpenhamnarna har alltid varit mer betalningsvilliga än Stockholmarna. Det går att tjäna mer pengar där och det lär inte stoppa någon från att åka till Miami ändå.
 

011430121

Medlem
Alla lägger ner longhaul från Norge nu, deras mörkröda regering har i år bl a höjt flygskatten med 50%!

Lite mer förvånande med minskad frekvens på ARN, alltid varit väldigt bra beläggning då jag flugit denna, men kanske vår svaga krona ställer till det med bokningsläget framöver?

Köpenhamnarna har alltid varit mer betalningsvilliga än Stockholmarna. Det går att tjäna mer pengar där och det lär inte stoppa någon från att åka till Miami ändå.
Kan bero på att det är lättare att planera hur man skall utnyttja maskinerna nu när det verkar vara brist i flottan på A330 och A 350
 

Hachans

Medlem
Kan bero på att det är lättare att planera hur man skall utnyttja maskinerna nu när det verkar vara brist i flottan på A330 och A 350

Japp, det är också en faktor. Hade jag varit SAS hade jag ställt allt longhaul från Stockholm som flygs med widebody så kan de fokusera helt på Köpenhamn. Och så kan United och Delta ta hand om New York-trafiken året om.
 

JPE

Medlem
I den kommande vintersäsongen från slutet av oktober ökar SAS från CPH til Miami. Ursprungligen var planeringen 3 gånger per vecka, detta ökas till 5x per vecka.

Kapaciteten ökar eftersom Oslo-Miami läggs ner och Stockholm-Miami reduceras från 3 gånger per vecka till 2.
Tack för info. Kollade min bokning och upptäckte att de ändrat vår hemresa från 27 jan MIA-CPH-ARN till 28 jan MIA-CPH-ARN. Ringde in och det löste sig bra, det var inga problem för kundtjänst att boka tillbaka till rätt dag igen och då blev det dessutom direktflyg MIA-ARN för oss.
 
Toppen