Senaste nytt

SAS Eurobonus söker analytiker

Nemo

Medlem
EB söker analytiker som ska utveckla lojaliteten. Kanske av intresse för någon på bc? Sista ansökningsdag var på nyårsafton, men jag hoppas att om rätt person på bc söker idag nyårsdagen så kommer det vara av intresse för SAS.
N.B. Jag jobbar inte på SAS och har ingen övrig relation än som resenär.

SAS Sales & Marketing - CRM Analytiker till Loyalty
"Till avdelningen söker vi dig som är analytisk och försäljningsorienterad och intresserad av kundlojalitet och kommunikation. Du kommer att vara en viktig medarbetare på avdelningen och tillsammans med två kollegor ansvara för analyser av medlemsdatabasen för att studera kundernas beteenden och attityder. De samband och strukturer ni finner kommer att ligga till grund för EuroBonus och Credtis fortsatta arbete gentemot att både attrahera nya och vidareutveckla befintliga kunder. Arbetsuppgifterna sträcker sig därmed från databasutdrag och analysering till att samanställa presentationer och pedagogiskt visa resultat. Detta görs först och främst genom att säkra utvecklingen av programmen och marknadsaktiviteter."
"Tjänsten är placerad på SAS huvudkontor i Arlanda, Stockholm. Tjänsten innehåller även en del resande. Stämmer detta in på dig? Vänligen ansök om tjänsten idag. Sista ansökningsdag 31DEC2012. Du är välkommen att kontakta Martin Wassborn 070 - xxx yy zz"
 

agehall

Medlem
Hahahaha. Känns som att de kan få den informationen mer eller mindre gratis genom att delta aktivt här. Behöver inte anställas någon...
 

Pushback

Medlem
Lite OT men vore intressant att höra från er andra (och hjälpa den nyanställde)...
Vilka förändringar i Euro Bonus bör SAS göra?

Här är några punkter som jag tycker kan förbättras:
-Förbättrad availability i C (transparens avs platser på SAS webben 48 timmar före avgång om säten ändå finns lediga)
-Förhandla fram bättre availability av F awards inom *A och främst inom LH gruppen
-Förhandla med kreditkortsleverantörerna om 2-4-1 vouchers för varje ny spenderingskvot om 150 000.
 

niksal

Medlem
Ja, om man nu till en början skulle ens få SAS Amex till Finland så att man ens kunde få en 2-4-1 voucher...
 
Toppen