Men jag tror jag har en lösning. Jag ska till LIS även i februari och kan saxa två biljetter. Jag bokar så jag flyger hem den 24/1 med TAP nonstop i V klass som ger 1900 poäng. Gjorde iaf det i september när jag flög.
Sen har jag hittat en ARN-MUC-LIS med LH den 20/1 med ankomst LIS 13.10. I vilken klass behöver jag boka den för att få 1250 poäng är då min fråga?
Economy Basic, Economy Flex eller Business Flex?
Tror inte alla de bokningskalsserna finns då det är LH. Det är ganska komplicerat att veta hur mycket poäng man får på andra bolag tycker jag. Det står på http://www.sas.se/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/Lufthansa/ hur mycket poäng man får på Lufthansa t.ex. och det är inte direkt tydligt. Det är som så om jag fattat det rätt att står det min 600 så är det 100% intjäninng (Då man får man helt enkelt antalet miles som är avrundat uppåt till närmaste 100 tal för resan). För lufthansa inom europa får man som du ser inte mycket poäng.
Det kanske är bättre att åka swiss ner och tap+sas hem, jag lyckas få upp den här bilejtten för typ 2000 kr (går att köpa från ticket för strax över 1900)

MXP-ARN = 1500 poäng + ev bonus om an är guld eller silver i eurobonus.
Alla andra sträckor kan ge allt från 0 poäng upp till ca 2000 poäng beroende på vilken bokningsklass det är och vad den ger för poäng.
Sen står den en bokningsklass som blir konverterad till någon annan bokningsklass när det är ett flygbolag som utfärdar biljetten och ett annat som flyger sträckan....
Det är med andra ord svårt att veta hur mycket poäng en sådan här resa ger när sas inte flyger..