Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

dave.s

Medlem
Har du haft dessa kort sedan före medlemsårets början 1 aug 2021? I så fall har dina årliga 20 000 statuspoäng från Amex inte kommit än. Du bör ha fått 6 000 statuspoäng från Amex, och kommer att få 6 000 till därifrån. Det betyder att du bör fått 4 000 baspoäng (eller bas- och statuspoäng om du flög under 4x-kampanjen) på att flyga om saldot står på 10 000.

I så fall kommer ditt saldo att ticka upp till 36 000 före ytterligare flygverksamhet med de 26 000 som kommer från kreditkorten. Då kvarstår 9 000 poäng att flyga ihop.

Tack för info! Ja, haft korten flera år.

Kikade historiken nu. Verkar komma in 20k statuspoäng från Amex i mars (så var det i fjol iaf) samt att MCn ger 1000/mån.

Ser inga 6000 "status points" från Amex whatsoeve? Vad avses där?

Låter lite mer rimligt att kanske satsa på något då om det bara behövs 10-12k poäng eller?

Reser vanligtvis en hel del i jobb så EBG vore såklart kul. Men vet inte hur det blir iom världen såklart...
 
Tack för info! Ja, haft korten flera år.

Kikade historiken nu. Verkar komma in 20k statuspoäng från Amex i mars (så var det i fjol iaf) samt att MCn ger 1000/mån.

Ser inga 6000 "status points" från Amex whatsoeve? Vad avses där?

Låter lite mer rimligt att kanske satsa på något då om det bara behövs 10-12k poäng eller?

Reser vanligtvis en hel del i jobb så EBG vore såklart kul. Men vet inte hur det blir iom världen såklart...
Tomas svar avser säkert SAS Mastercard där du bör få in 6000 till
 

Berglund

Medlem
Låter lite mer rimligt att kanske satsa på något då om det bara behövs 10-12k poäng eller?
Absolut mer rimligt! Nu börjar du närma dig något som i alla fall är görbart. Enda problemet för dig nu är ju att SAS har ändrat poängintjäningen på de billiga SAS Plusbiljetterna, så det kommer nog kosta ett antal tusenlappar ändå.
 

dave.s

Medlem
Tomas svar avser säkert SAS Mastercard där du bör få in 6000 till

Tack, nu rättat i mitt inlägg. (Råkade skriva Amex på båda.)

Absolut mer rimligt! Nu börjar du närma dig något som i alla fall är görbart. Enda problemet för dig nu är ju att SAS har ändrat poängintjäningen på de billiga SAS Plusbiljetterna, så det kommer nog kosta ett antal tusenlappar ändå.

Tack!

Några tusen är nog ok. Tänker ändå spana på lite långweekends under året. Gärna Europa dock.

Finns det något bra sett att maximera detta till tex London, Berlin eller något annat kul ställe som brukar leverera och hinns med på 3 nätter? Antar att man får sikta in sig på business samt så många stopovers som möjligt om jag förstått det rätt. Ska försöka få med mig Mrs. dave.s också
 

TomJ

Medlem
Skulle också vilja ge mig iväg på en tur och dra in 10-11 000 poäng som guld. Utgår från Skåne så mmx, agh eller cph funkar bäst. Något bra tips på en tur? Gärna någonstans dit man kan åka en torsdag eller söndag, äta lite god mat, sova hyfsat prisvärt och flyga hem dagen efter.
 

trekker

Medlem
Sitter och kikar på biljetter med de nya poängtabellerna, bara SAS som kan göra något så oförutsägbart och att biljetter med samma pris ger olika poäng. Men, i och med att SAS gav mig ett halvt guld efter att jag redan flygit in ett ligger jag bara ca 11000 poäng från diamond. Någon som hittat vilken biljettklass och destination som är optimalt? Tycker det ser ut som SAS Plus PRO ger rätt bra med poäng per krona och även kräver mindre resande, någon som hittat något annat?
 

Malm

Medlem
Hej på er! I ett svagt ögonblick under coronan prioriterade jag ned EBG for life, vilket jag nu bittert får ångra. Att ha lounge-accessen är ändå något unikt, även vid business award. Att kunna lounge-hoppa tillexempel. Därav har jag tänkt om. Innan 31 juli behöver jag skrapa ihop 17 750 baspoäng. Några bra tips om hur detta görs bäst? Har åter skaffat Mastercard Premium och fortsatt sedan tidigare med mitt Amex Elite.
 

palmen

Moderator
Hej på er! I ett svagt ögonblick under coronan prioriterade jag ned EBG for life, vilket jag nu bittert får ångra. Att ha lounge-accessen är ändå något unikt, även vid business award. Att kunna lounge-hoppa tillexempel. Därav har jag tänkt om. Innan 31 juli behöver jag skrapa ihop 17 750 baspoäng. Några bra tips om hur detta görs bäst? Har åter skaffat Mastercard Premium och fortsatt sedan tidigare med mitt Amex Elite.
Plus till MIA/LAX/SFO borde ge 16875 poäng om du åker via CPH tex. Då är du bara 1000 poäng kort vilket du lätt star in på någon annan resa eller köper de saknade poängen.
 

Tomas E

Medlem
Hej på er! I ett svagt ögonblick under coronan prioriterade jag ned EBG for life, vilket jag nu bittert får ångra. Att ha lounge-accessen är ändå något unikt, även vid business award. Att kunna lounge-hoppa tillexempel. Därav har jag tänkt om. Innan 31 juli behöver jag skrapa ihop 17 750 baspoäng. Några bra tips om hur detta görs bäst? Har åter skaffat Mastercard Premium och fortsatt sedan tidigare med mitt Amex Elite.
Har du tagit hänsyn till de poäng du får från EBMCP i början av april, maj, juni och juli?
Det är nog lättare att få lämpliga tips om du berättar var du bor/flyger ifrån.
 
Toppen