Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Då ligger nog felet på din sida. Det funkar utmärkt för mig.
Tack för info.

Det funkade nu när jag klickade vidare på "tjäna poäng", tidigare kom jag bara tillbaka till samlingssida för tjäna, använd, etc.

Det var väl det välkända SBT-fenomenet som spökade (S**t Bakom Tangentbordet).

Tack för info.

Det funkade nu när jag klickade vidare på "tjäna poäng", tidigare kom jag bara tillbaka till samlingssida för tjäna, använd, etc.

Det var väl det välkända SBT-fenomenet som spökade (S**t Bakom Tangentbordet).
De verkar ha lanserat den nya webbsidan även för flysas.com så länkarna när man googlar fungerar inte. Om det är något du inte hittar, googla upp länken och byt ut www till classic så bör det fungera!

Nu är årets milagerun nästan klar, jag har idag flugit 5 st shorthaul i SAS plus och sitter och väntar på det sista ARN - GOT som är försenat, nu är jag väldigt seg, har svårt att förstå dem som kör HKG t/r med vändande plan.
Hoppas jag slipper detta nästa år, som det ser ut så kommer det lösa sig.

Ja med bonusen. Resan kostade 2288 sek och gav 5624 poäng= 0,407kr/poäng. En utmärkt lösning för mig som även resulterade i en trevlig dag :)

Nu är det återigen europa-kampanj t o m 16/7 på bl a Hamburg. Priset något högre p g a flygskatten men ändå rimliga 2565 sek/5624p: 0,456kr/p (EBG) med fyra segment i plus från ARN. Många alternativ som dagstur till detta pris. Jag kollade på turer i september. Finns fler destinationer i kampanjen men tvivlar på att någon av dessa slår Hamburg. Eller?

image.png

Last edited:
Ett bar burgare på In-n-Out, Bra flightspotting och en natt på Hilton för ca 5000kr. Orkar man med GO är det väl inte en helt dum tur för att nästan nå upp till EBG? (+32000 baspoäng från Elite och MC).

Visa bifogad bild 78109
Den där har jag gjort för att dricka lite öl och samla baspoäng. Kan ju säga att de inte trodde mig vid immigration så det blev lång väntan på att få komma in i landet. Skulle helt klart rekommendera att du itne säger att du åker dit för att käka hamburgare och åka hem utan snarare att du gör en mileagerun.
Priset är väl inte superbra, brukar vara massa reor till Los Angeles då priset brukar ligga på ca 3000 kronor. Men det är ett billigt sätt att skaffa baspoäng i vilket fall.

Vet inte om detta blir rätt tråd då jag är ny på forumet men skulle behöva lite hjälp att ta mig upp dom senaste poängen till Guld via kanske en mileage run.

Har 10 000 poäng kvar att komma upp till 31 oktober 2018.
Har MC premium kort så blir några månader till med extra baspoäng.
Kommer troligtvis göra en SAS plus resa till Milano innan dessa i jobbet.
Så skulle vilja boka en resa över helg med min bättre hälft för att komma upp i det sista. Gärna inom Europa till något rimligt pris.
Förslag på resor gärna i Plus.

Vet inte om detta blir rätt tråd då jag är ny på forumet men skulle behöva lite hjälp att ta mig upp dom senaste poängen till Guld via kanske en mileage run.

Har 10 000 poäng kvar att komma upp till 31 oktober 2018.
Har MC premium kort så blir några månader till med extra baspoäng.
Kommer troligtvis göra en SAS plus resa till Milano innan dessa i jobbet.
Så skulle vilja boka en resa över helg med min bättre hälft för att komma upp i det sista. Gärna inom Europa till något rimligt pris.
Förslag på resor gärna i Plus.
Hej @HansD
Välkommen!
Hur många poäng kommer du att få för din Milano-resa? (eller egentligen hur många poäng behöver du tjäna in på din milage-run?)
Och varifrån vill du börja resan med din bättre hälft ifrån?

Toppen