Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Ano

Medlem
Nu vet jag inte om han har möjlighet att flyga vardag. Men finns isåfall billiga alternativ i plus till LHR i slutet av månaden.

Ex. 28 Nov
ARN - LHR: 11.05-12.50
LHR - ARN: 19.00-22.30

3000 EB-poäng
Pris: 2876 SEK (2636 SEK via resebyrå)
 

Ola Gustafsson

Ny medlem

palmen

Moderator
Menar ni att man kan kombinera Amex elite som ger 20 000 baspoäng med detta som kan ge 12 000 baspoäng till? Får man verkligen kombinera på samma EB? I så fall grymt värt för 1500 kr! (plus 4k för mitt elite såklart men det har jag ju redan och är nöjd med så...) Bara 13 000 poäng kvar att flyga ihop...
Precis så det fungerar. 32k baspoäng under ett år med båda korten.
Elite kommer poängen i klump, med mastercard 1000 per månaden som kortet använts
 

JohnR

Medlem
Hejsan,

Är 15.000 poäng från EBD, och funderar på en MR för att nå denna nivå. (Har redan Amex Elite).
Min kvalificeringsperiod är jan-dec och kan bara åka i mellandagarna.

Har hittat följande som borde ge ca 15.000 poäng, men resan tar en vecka, så letar gärna kortare och billigare.




Några tips?
 

Attachments

  • Namnlöst.jpg
    Namnlöst.jpg
    49 KB · Visningar: 339

jsn

Medlem
Om du kan tänka dig att flyga hem under nyårsafton så kan du säkert hitta billigare och mer tidseffektiva resor, då kan du vara borta natten mellan lördag och söndag.
Jag skulle titta på longhaul österut med SAS.
 

Rebel

Medlem
När jag letar resor i Europa nu i Plus så står det att man får 2000 EB Poång nu. Förut var det 1500. Plus ev EBG bonus.
Är det ngt nytt eller ngt tillfälligt?? Jag har inte sett ngt om det här på BC eller SAS hemsida
 
När jag letar resor i Europa nu i Plus så står det att man får 2000 EB Poång nu. Förut var det 1500. Plus ev EBG bonus.
Är det ngt nytt eller ngt tillfälligt?? Jag har inte sett ngt om det här på BC eller SAS hemsida
Beroende på bokningsklass så tjänar du antingen 1500 eller 2 000 poäng per ben + ev EBG+-bonus. Det var rätt många år sedan de ändrade på det senast.

Edit: Lättast är såklart om du kollar på SAS intjäningstabell
SAS points charts - SAS
 
Toppen