Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hej!

Jag har en vän som behöver ca 25.000 baspoäng för EBG, Amex Elite är inget alternativ. Vad är då billigaste sättet att få ca 25.000 poäng? Hon är helt klart öppen för en milage run.

Kan poängtera att hon är 24 år om det har något betydelse.

Är det 3 st T/R Hong Kong som är bäst för ca 8000-9000kr?

HK, SF, och LA skulle jag välja. Alla destinationer under 3k som SAS ungdom. Roligare att flyga till tre olika destinationer än att återkomma till samma plats varenda gång!

Vill man absolut minimera kostnaden så är nog HK bäst. Går att fixa 3 t/r för under 7500kr

Vill hon bara göra en resa så är SAS business via CPH till antingen Miami, San Francisco, Shanghai eller Tokyo ett alternativ. Det ger 26,000 poäng. Vet ej vad en sådan kostar som ungdom, om det ens finns ungdomspriser i Business.
Ett annat alternativ är att få ett kort av en EBD.

Vill hon bara göra en resa så är SAS business via CPH till antingen Miami, San Francisco, Shanghai eller Tokyo ett alternativ. Det ger 26,000 poäng. Vet ej vad en sådan kostar som ungdom, om det ens finns ungdomspriser i Business.
Ett annat alternativ är att få ett kort av en EBD.

Landar på nästan 30'.

Ja men då måste man känna någon som är EBD och som inte har gett bort sitt EBG redan. Den är klurig ;-)

Hej!

Jag har en vän som behöver ca 25.000 baspoäng för EBG, Amex Elite är inget alternativ. Vad är då billigaste sättet att få ca 25.000 poäng? Hon är helt klart öppen för en milage run.

Kan poängtera att hon är 24 år om det har något betydelse.

Är det 3 st T/R Hong Kong som är bäst för ca 8000-9000kr? Hon ville helst bara göra 1 resa, så det kan kosta lite mer än det isåfall.
Fel forum för frågan kanske, men vad skall hon med EBG till om hon tjänar så lite poäng? Är det inte bättre och lägga pengarna på dyrare biljetter när hon väl reser?
Utgår hon från ARN, eller någon annan flygplats?

Fel forum för frågan kanske, men vad skall hon med EBG till om hon tjänar så lite poäng? Är det inte bättre och lägga pengarna på dyrare biljetter när hon väl reser?
Utgår hon från ARN, eller någon annan flygplats?
Ja, är man inte ens halvvägs är det ju lite udda att göra en milagerun för att fixa EBG. Visst, hade hon köpt Ethiopian-biljetter till sydafrika häromdagen för att få ihop poängen hade jag förstått det, men 25k poäng lär kosta en del att dra in, så det känns som att det helt klart är bättre att lägga pengarna på vettigare biljetter när man faktiskt ska resa.

Hon har en ny tjänst 1/3 som har strikt policy med ekonomibiljetter (därav ingen lounge och fast track) och vill gärna ha ett EBG av den anledningen.

Hon har en ny tjänst 1/3 som har strikt policy med ekonomibiljetter (därav ingen lounge och fast track) och vill gärna ha ett EBG av den anledningen.
Mitt tips är ändå att inte lägga pengar på en milage run i det läget. Reser hon mycket kommer hon få EBG ändå och reser hon inte mycket kommer hon inte att kunna behålla EBG, så det är rätt meningslöst att försöka göra så där stora milage runs.

Mitt tips är ändå att inte lägga pengar på en milage run i det läget. Reser hon mycket kommer hon få EBG ändå och reser hon inte mycket kommer hon inte att kunna behålla EBG, så det är rätt meningslöst att försöka göra så där stora milage runs.

Vad jag förstod så är det ca 20 t/r inrikes och 10 t/r utrikes. Då tar det ändå nästan 1 år att flyga in det om man bara reser GO.

Men nu löstes det på annat håll för henne och hon behövde inte spendera något ö.h.t.

Jag hade räknat med åtminstone 3 long haul resor i tjänsten under våren och det hade säkrat upp min återkvalificering till guld, nu har detta ändrats på grund av besparingar och dylikt och det ser plötsligt helt rent ut på flygsidan.
Just nu har jag Amex Elite plus att jag har flygit in ca 7000 p så jag behöver således flyga in 18000 p till och med 31/8 2017 för att återkvalificera mig så jag skulle behöva några tips på hur jag på så billigt sätt och helst så få flygningar som möjligt kan fixa dessa poäng.
Sen gör det ju inget om man i samma veva kan besöka några schysta lounger.
/A

Toppen