Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Tack. Just det, köpa baspoäng. Upptäckte just att jag glömt en ARN-LLA så 940 p till, nu har jag 89955 poäng, 45 från EBD, ganska dumt att mssa, eller hur som de säger i Pite!

Har du gjort introt till Eurobonus? Ger väl 1-3 tusen EB om jag inte kommer ihåg fel.

Försöker boka en lite omväg på en uppkommande resa till Götebortg via Berlin.
Kollat på expert flyer och det går att åka LLA-ARN-TXL-CPH-GOT de dagar jag vill i A klass för ca 3000kr

Av någon anedning så finns det inte A klass på sträckan TXL-CPH-GOT via UA:s sida men det finns på sas men då går det ju inte att boka den kreativa routingen

Några idéer?

Finns det A-klass enligt Expert flyer?
Ofta faller sådana routings på att SAS ofta nollar billiga bokningsklasser på CPH-GOT.
Om det fortfarande finns bokningsbara biljetter, ring SAS och boka. Det kostar inget om det inte går att boka via webben.

Försöker du boka den som en enkelbiljett?
Eller multi-city, LLA-ARN-TXL | TXL - CPH - GOT ?

Känns spontant som att systemet inte skulle tillåta det av någon anledning. Vad säger bokningsregelerna? Annars kan du ringa SAS och be dem fixa det om allt finns tillgängligt.

Försökt boka som multi city, får upp den i P men inte i A. vilket lägger på några 100
Alla högre klasser finns i Expertflyer som 9+

Går även att boka på SAS som två enkla i klass A, men det är ju en viss finess att ha allt på samma PNR.

EDIT: testade Expedia.se då går det bra på den senare delen av sträckan men inte på första delen. får bara upp de tidigaste morgonflygen, inte mer mitt på dagen som jag behöver. Det går att få upp rätt flygtider men endast i ekonomi, Suck...

Last edited:
Toppen