Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Jag brottas med tanken att kombinera en MR med CL-fotboll. Huvudspåret just nu är Barcelona 24/11 och Malmö 25/11.

Någon som har något tips på upplägg med optimalt med baspoäng? Jag utgår från Arlanda.

Malmö är svår att göra någonting med, men bokar du nu så hamnar du under 400 kr i minus (per väg).

Barcelona kan gå att boka med Lufthansa Z-klass ARN-MUC-FRA-BCN. Ger då 6250 poäng ToR. (SAS Plus via CPH ger 5625, om du är EBG).

Malmö är svår att göra någonting med, men bokar du nu så hamnar du under 400 kr i minus (per väg).

Barcelona kan gå att boka med Lufthansa Z-klass ARN-MUC-FRA-BCN. Ger då 6250 poäng ToR. (SAS Plus via CPH ger 5625, om du är EBG).
Glöm inte att Malmö=Köpenhamn också. Då finns det bättre möjligheter.

Jag har kollat exempelvis ARN-CPH-ARN i Sas Go (med hopp om Optiontown) för 1070 SEK samt CPH-FRA-BCN-MUC-CPH i LH (Z) för 4446 DKK. Tyckte att det blev lite mycket pengar, men det kanske är en bra avkastning/krona?

Jag har kollat exempelvis ARN-CPH-ARN i Sas Go (med hopp om Optiontown) för 1070 SEK samt CPH-FRA-BCN-MUC-CPH i LH (Z) för 4446 DKK. Tyckte att det blev lite mycket pengar, men det kanske är en bra avkastning/krona?

I Z kan du boka ARN-MUC-FRA-BCN-FRA-MUC-ARN med Lufthansa.

Bäst avkastning är väl annars ARN-HKG-ARN som verkar säljas för 2998 SEK lite nu och då.

Upptäckte just att jag har 89015 poäng vid brytpunken och måste göra något. Har en t/r CPH (bokn.klass M resp. L.) med en uppdragsgivare som bokar alt i Go. 44 EUR för att uppgradera med OT en Go klass L till Plus känns ganska dyrt men ok. Jag får ju 940 istf 315 poäng. Men vad händer med biljetten i bokningsklass M? Blir den C/D/Z 1250 poäng?? Om inte så missar jag målet med ca 150 poäng...
Per

Upptäckte just att jag har 89015 poäng vid brytpunken och måste göra något. Har en t/r CPH (bokn.klass M resp. L.) med en uppdragsgivare som bokar alt i Go. 44 EUR för att uppgradera med OT en Go klass L till Plus känns ganska dyrt men ok. Jag får ju 940 istf 315 poäng. Men vad händer med biljetten i bokningsklass M? Blir den C/D/Z 1250 poäng?? Om inte så missar jag målet med ca 150 poäng...
Per
Båda blir Z med Optiontown om jag minns rätt, det blir i alla händelser högsta bokningsklassen när du flyger intra-Europa. Således 1250 poäng/st.
I nödfall så går det ju också att köpa baspoäng i block om 1000, men då känns det mer värt att lägga pengarna på OT. :)

Tack. Just det, köpa baspoäng. Upptäckte just att jag glömt en ARN-LLA så 940 p till, nu har jag 89955 poäng, 45 från EBD, ganska dumt att mssa, eller hur som de säger i Pite!

Toppen