Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Du måste passera transfer security när du landar men du behöver inte passera passkontrollen. Så är det i alla fall i de andra terminalerna och det skulle förvåna mig om T2 fungerar annorlunda.

Bokade UME-ARN-PRG-ARN-UME i samband med Hockey-VM i vår, priset i Go var 2800 och i Plus 3100, det behövs ingen kärnfysiker för att räkna ut vad jag valde, jag fick t.o.m. med mina icke-invigda reskamrater på det när de fick höra vad som ingick, speciellt "det där med lounge" lät intressant =}

I avd. Mileage Run så får jag väl säga att det var ett OK pris för att tjäna 6k poäng och 4 segment!

Jag är väldigt inne just nu på att göra en MR för att nå mitt första EBG. ARN-MAD antingen 8/10, 13/10 eller 15/10. Då landar det på 2800kr. Vilket kanske är lite 'saftigt' men överkomligt.

Vad jag har förstått är det inga större problem att göra en MR via MAD. Hinner man på 40 minuter? Vad finns det för saker jag borde tänka på? Om flyget blir försenat så man missar hemvändande flyg, vad händer då?

Hjälp en nybörjare!

Jag är väldigt inne just nu på att göra en MR för att nå mitt första EBG. ARN-MAD antingen 8/10, 13/10 eller 15/10. Då landar det på 2800kr. Vilket kanske är lite 'saftigt' men överkomligt.

Vad jag har förstått är det inga större problem att göra en MR via MAD. Hinner man på 40 minuter? Vad finns det för saker jag borde tänka på? Om flyget blir försenat så man missar hemvändande flyg, vad händer då?

Hjälp en nybörjare!
Madrid är busenkelt, ut från planet, upp i loungen för förfriskningar, och på planet igen. Välj bort loungen och bara vända i gaten är också ett alternativ.

Eftersom det är vändande kärra är det ingen risk att missa hemresan pga försening.

Ett alternativ kan vara Barcelona 24/10, lite dyrare med 3300kr, men jag har en känsla av att det kan vara lite ruljangs på mousserande och resgalet sällskap på den flighten!

Det finns ingen regel som säger att det är så, men på destinationerna som det flygs mindre frekvent på är det nästan 100% säkert. Det går enkelt att lista ut om du kollar vilka flighter som går den dagen till t ex Madrid och jämför med tiderna på motsatt sträcka.

SAS tjänar ju dåligt med pengar på en maskin som står på backen X timmar på "out station", som Madrid.

@SFC Stärkt av ditt inlägg bokade jag nu en ARN-MAD-ARN! Det ska bli spännande!

Beroende på hur jobbfronten ser ut kanske jag behöver en till MR och ska ta BCN 24/10 i beaktning.

Toppen