Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Salt

Medlem
Någon som har bra tips på att dra in 7000 poäng på någon kul resa? Är flexibel med veckodagar. Något som är mer prisvärt än att köpa poängen?
Utan någon specifik kampanj så brukar man kunna hitta till norra Europa, typ Bryssel, Amsterdam, Berlin med mera men en connecting flight i Plus Pro Bio för ca 5000 - 5300. Borde ge dig minst 3150 * 2 + 450*2 = 7200 poäng.
 

Bangkok

Medlem
Hej!
Jag har en flight BKK - ARN med Thai Airways den 30:e september som också är min brytdag på mitt Eurobonus. Jag behöver poängen från den här resan för att behålla EBD, är det någon som har koll på om detta korrigeras ifall poängen trillar in någon dag för sent? Alltså, räknas poängintjäningen ifrån dagen då jag faktiskt flög eller från dagen när poängen trillar in på kontot?
 

Jannes

Medlem
Det räknas enligt när flighten är, inte när det krediteras.
Hade exakt samma situation vid augustibrytet, flög 31.8 och poängen kom 4 dagar senare men krediterades augusti.
Sen vet jag inte om det krediteras på avgångsdatum och landningsdatum, ifall de är olika? Kanske inte gäller just för dig, utan mest en akademisk fråga.

(Dock saknade jag lite poäng för att uppnå EBD så jag köpte dem och de efterkrediterades till maj. Får se nu ifall de ordnar sig med att statusen rullar vidare, på profilen står att min status gäller t.o.m graceperioden och kundtjänst hävdar att det är rätt så. )
 

Tobbe.O

Medlem
Fin dag i luften på poäng jakt! :)

Ronneby - Arlanda
Arlanda - Köpenhamn
Köpenhamn - Arlanda
Arlanda - Ronneby

Hej vad det gick! Bokning från en Friends & Family kampanj med SAS Plus Pro på alla fyra flygningar. Ska bli spännande och se hur många poäng som trillar in! :)

20230918_060226.jpg


20230918_090755.jpg
 

Tobbe.O

Medlem
Fin dag i luften på poäng jakt! :)

Ronneby - Arlanda
Arlanda - Köpenhamn
Köpenhamn - Arlanda
Arlanda - Ronneby

Hej vad det gick! Bokning från en Friends & Family kampanj med SAS Plus Pro på alla fyra flygningar. Ska bli spännande och se hur många poäng som trillar in! :)

Visa bifogad bild 146046

Visa bifogad bild 146047

Jisses! Blev 5000 EuroBonus poäng! :D Snart guldet säkrat för även nästa år! :)
 

Salt

Medlem
Hade en ok dag med poängjakt förra veckan bokad i Plus Pro Bio för ca 5200 sek.
ARN - CPH SK1415
CPH - AMS SK2551
AMS - OSL SK828
OSL - ARN SK1488

Hade endast 35 min connection i Oslo på vägen hem och kärran från Amsterdam var en bit över timmen försenad så blev att övernatta på Oslo och ta morgon flyget dagen efter hem istället. Väldigt smidigt ordnat med ombokning dagen efter och hotell i Oslo dock.
Poäng för 3/4 flighter kom igår vilket räckte för att nå EBD + en EU261 ansökan inskickad där en voucher på ca 5900 sek väntar.
 
Toppen