Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Tamas

Medlem
Min fru saknar 14650 baspoäng och jag saknar 2650 baspoäng för att behålla Guld, kvalificerings period 31 januari, utgår från CPH.
Vad tycker ni är bästa och snabbaste sättet och tjäna in dessa baspoäng?
Det ser ut som att börja i CPH kan vara dyrt för en MR. Ni kanske kan överväga att börja i MMX och då finns det en del billigare alternativ via ARN.

Titta på AMS, BRU, GDN och kanske HEL.

Vet inte om nån routing kan generera 7325 baspoäng som ggr2 hjälper din fru.
Dina 2650 är en nobrainer :)
 

ssh9721

Medlem
Försöker söka själv, tittade på Google Flights, hittar resor men hur ser ni sen hur många poäng de genererar? Går ni in och kikar ben för ben på sas.se eller finns det nåt smartare som jag missat, hoppas det? :)

Har som det ser ut nu en ledig lördag den 28:e januari, inser möjligheterna är näst intill obegränsade, men finns det några riktiga sweet spots någon har hittat eller kan rekommendera som brukar ge mest för minst så att säga? Utgår från Arlanda, helst med hemresa samma dag och jag reser ensam.
 

palmen

Moderator
Försöker söka själv, tittade på Google Flights, hittar resor men hur ser ni sen hur många poäng de genererar? Går ni in och kikar ben för ben på sas.se eller finns det nåt smartare som jag missat, hoppas det? :)

Har som det ser ut nu en ledig lördag den 28:e januari, inser möjligheterna är näst intill obegränsade, men finns det några riktiga sweet spots någon har hittat eller kan rekommendera som brukar ge mest för minst så att säga? Utgår från Arlanda, helst med hemresa samma dag och jag reser ensam.
SAS har ju en väldigt harmonisera tabell för sina flighter. När man bokar på sas.se står det hur många poäng man får.

Om du tänker boka någon annan stans får du räkna själv. Det finns ju dock olika intjäningar för samma sträckor beroende på bokningsklass så du har koll på det.
 

Shoreline

Medlem
Min fru saknar 14650 baspoäng och jag saknar 2650 baspoäng för att behålla Guld, kvalificerings period 31 januari, utgår från CPH.
Vad tycker ni är bästa och snabbaste sättet och tjäna in dessa baspoäng?

Ett alternativ är att köpa baspoäng, just nu på kampanj. För din del är det nog det billigare alternativet.

saseurobonusshop.com skrev:
När du köper Baspoäng kan du betala med kort eller Extrapoäng. Kampanj från 1/9 - 2022 - 1/31/2023: 1000 Baspoäng kostar 5000 Extrapoäng eller 500 SEK.
 

Lasse Kongo

Medlem
Funderar att flyga med vändande plan på Vanda, Helsingfors. Någon som gjort det och vet att det fungerar? Är 40 minuter emellan avgångarna.
Edit: Verkar fungera bra.
 
Last edited:

Jannes

Medlem
Funderar att flyga med vändande plan på Vanda, Helsingfors. Någon som gjort det och vet att det fungerar? Är 40 minuter emellan avgångarna.
Edit: Verkar fungera bra.
De ska gå bra, flyg från Norden brukar anlända/avgå vid gamla inrikesterminalen/T1 eller den sidan av komplexet (gate 5-24) och man kommer direkt till airside.

Men om någon har faktisk erfarenhet av att ta vändande plan på HEL (jag brukar bli kvar) så får man gärna flika in.
 

Jackie

Medlem
Ett alternativ är att köpa baspoäng, just nu på kampanj. För din del är det nog det billigare alternativet.
Tack för svar! Jag tittade även på att köpa resterande bas poäng till mig men hittade inte på SAS shoppen, kan endast köpa extra poäng men inte köpa bas poäng. Kan inte heller se att man kan växla extra poäng mot bas poäng. Sidan ser inte ut som tidigare.
 

Jackie

Medlem
Det ser ut som att börja i CPH kan vara dyrt för en MR. Ni kanske kan överväga att börja i MMX och då finns det en del billigare alternativ via ARN.

Titta på AMS, BRU, GDN och kanske HEL.

Vet inte om nån routing kan generera 7325 baspoäng som ggr2 hjälper din fru.
Dina 2650 är en nobrainer :)
Tack för svar!

Ja att flyga från CPH brukar vara dyrare än från Arlanda. Får helt enkelt testa olika alternativ eller om det går att växla/köpa baspoäng.
 
Toppen