Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Tack, ska leta upp mailet.
77CE41DD-004B-4BD1-9AA5-392D345A54A8.png
 

Stefan G

Medlem
Kan man lita på profilinformationen på sas hemsida? Ser ut som jag har 40 000 statuspoäng intjänade. Har amex Elite så bör ha 20 000 statuspoäng. Inga betalda flyg gjorda med SAS förra året men fick guldkortet förlängt, från tidigare år Kan det vara någon som strular med visningen av statusen eller är det troligt att jag har dessa poäng? Om det är riktiga baspoäng behöver jag väl bara tjäna in 2500 poäng med kampanjen 1 Nov till 31 dec?

1666117196608.png
 

palmen

Moderator
Kan man lita på profilinformationen på sas hemsida? Ser ut som jag har 40 000 statuspoäng intjänade. Har amex Elite så bör ha 20 000 statuspoäng. Inga betalda flyg gjorda med SAS förra året men fick guldkortet förlängt, från tidigare år Kan det vara någon som strular med visningen av statusen eller är det troligt att jag har dessa poäng? Om det är riktiga baspoäng behöver jag väl bara tjäna in 2500 poäng med kampanjen 1 Nov till 31 dec?

Visa bifogad bild 134384
Du ska kunna lita på detta. Däremot inte kanske det bästa med att skylta om att man verkar fått dubbla poäng av amex, fullt möjligt att dessa dras tillbaka om det upptäcks.
 

jsn

Medlem
Är denna kampanj individuell, dvs enbart för de som fått mailet/inbjudan? Eller gäller den för alla? Jag har inte fått något sådant mail
 

Tomas E

Medlem
Är denna kampanj individuell, dvs enbart för de som fått mailet/inbjudan? Eller gäller den för alla? Jag har inte fått något sådant mail
Gäller alla (eller åtminstone Eurobonus-medlemmar), ingen anmälan krävs.

Om du fått andra reklammail av SAS, kolla hela mailet!
 
  • Gilla
Reactions: jsn

MrRob

Medlem
Kan man lita på profilinformationen på sas hemsida? Ser ut som jag har 40 000 statuspoäng intjänade. Har amex Elite så bör ha 20 000 statuspoäng. Inga betalda flyg gjorda med SAS förra året men fick guldkortet förlängt, från tidigare år Kan det vara någon som strular med visningen av statusen eller är det troligt att jag har dessa poäng? Om det är riktiga baspoäng behöver jag väl bara tjäna in 2500 poäng med kampanjen 1 Nov till 31 dec?

Visa bifogad bild 134384

Det är inte så illa (.. eller bra om det nu skulle vara bra för dig av någon anledning?) att du fått in förra årets och årets statuspoäng från Amex under samma kvalificeringsperiod?

Edit: Man kan se både sin kvalificeringsperiod och när statuspoäng från Amex trillat in på kontot i EB-profilen på SAS hemsida.
 
Last edited:

Stefan G

Medlem
Det är inte så illa (.. eller bra om det nu skulle vara bra för dig av någon anledning?) att du fått in förra årets och årets statuspoäng från Amex under samma kvalificeringsperiod?
Väldigt oklart vad det nu beror på men kommer inte gräva allt för djupt i det, fokuserar på att hitta billiga plus biljetter till Europa istället.
 

larced

Medlem
Om jag har EBG och mitt kalenderbryt är sista mars. Har jag då till sista jun på mig att komma upp i tillräckligt med poäng/resor för att behålla guldstatus OCH få ett till år på väg mot Lifetime gold?
Så om jag tex når upp i 45000p 20 maj så behåller jag guld och bygger på lifetime gold, men jag får givetvis inte räkna de poängen på nästa års intjäning mot EBG?
 
Toppen