Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

- 50 öre per krona får anses vara bra (baspoäng)
- nej, räkna med samma antal statuspoäng utöver baspoäng som visas vid bokning
- om du inte redan har segment i någon mängd att tala om, förmodligen ja
- USAs östkust i plus är ett säkert kort
Tackar för infon!

Men då borde man räkna på 25 öre per poäng i samband med kampanjen? (Misstänker poäng och inte krona)

Får nog ta en noggrannare titt då, lyckas bästa hitta bäst på strax över 1 poäng per krona (utan kampanj)
 
Well, jag antar det. Men baspoäng är, åtminstone för mig, ytterligare lite mer värda än statuspoäng eftersom förstnämnda går att använda för att köpa resor för.
Aa, förstod det, men tänker att extrapoängen blir en extra kaka bara, fokus blir statuspoäng-delen :)

Men som sagt, får jaga lite efter en bra, hittar massa 1/1, men ska försöka hitta 0,5kr:1p resor!
 

Remains

Medlem
Behöver 6.500 poäng innan 1/1 2023 för att nå guld. Har redan MC och AMEX. Är EBD idag så jag gör det här för att få ihop sjätte året på lifetime gold.

Hittar inget bra sätt att söka där man kan plocka ihop flera flygningar under en dag samt se hur många poäng det ger. En lördag med ARN-OSL-CPH-HEL-ARN kanske skulle räcka?
 

FilipJ

Medlem
Behöver 6.500 poäng innan 1/1 2023 för att nå guld. Har redan MC och AMEX. Är EBD idag så jag gör det här för att få ihop sjätte året på lifetime gold.

Hittar inget bra sätt att söka där man kan plocka ihop flera flygningar under en dag samt se hur många poäng det ger. En lördag med ARN-OSL-CPH-HEL-ARN kanske skulle räcka?
Beror på bokningsklass. Söker du på SAS.se eller i SAS app och väljer SAS flighter kommer du se vad du tjänar som EBD för alla segment totalt.
 

mha321

Medlem
Behöver 6.500 poäng innan 1/1 2023 för att nå guld. Har redan MC och AMEX. Är EBD idag så jag gör det här för att få ihop sjätte året på lifetime gold.

Hittar inget bra sätt att söka där man kan plocka ihop flera flygningar under en dag samt se hur många poäng det ger. En lördag med ARN-OSL-CPH-HEL-ARN kanske skulle räcka?

Tänk på att det är dubbel poäng kampanj från 1 Nov till 28 Feb. Om du inte har räknat in det redan så behöver du alltså bara 3250 "normala" poäng. Det bör vara ganska enkelt att plocka ihop på det - en plus till Europa med ett byte i cph tex. Du kan till och med köra direkt åt ena hållet och byte åt andra. (du har ju dina 25% som ebg+ också)
 

jsn

Medlem
Tänk på att det är dubbel poäng kampanj från 1 Nov till 28 Feb. Om du inte har räknat in det redan så behöver du alltså bara 3250 "normala" poäng. Det bör vara ganska enkelt att plocka ihop på det - en plus till Europa med ett byte i cph tex. Du kan till och med köra direkt åt ena hållet och byte åt andra. (du har ju dina 25% som ebg+ också)
Den kampanjen har jag missat, var hittar jag mer info om den?
 

Remains

Medlem
Tänk på att det är dubbel poäng kampanj från 1 Nov till 28 Feb. Om du inte har räknat in det redan så behöver du alltså bara 3250 "normala" poäng. Det bör vara ganska enkelt att plocka ihop på det - en plus till Europa med ett byte i cph tex. Du kan till och med köra direkt åt ena hållet och byte åt andra. (du har ju dina 25% som ebg+ också)
Låter ju fantastiskt bra, behövs det bara 3250 poäng är det ju lätt värt det tycker jag.
 
Tänk på att det är dubbel poäng kampanj från 1 Nov till 28 Feb. Om du inte har räknat in det redan så behöver du alltså bara 3250 "normala" poäng. Det bör vara ganska enkelt att plocka ihop på det - en plus till Europa med ett byte i cph tex. Du kan till och med köra direkt åt ena hållet och byte åt andra. (du har ju dina 25% som ebg+ också)
Vart finns den infon? Hittar inte på SAS hemsida något...
 
Toppen