Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hur stor risk är det att fastna i immigration om man har ett nytt ESTA och inte varit i USA tidigare? Om man skulle haka på vill man ju inte direkt fastna halvvägs.
3.1415....

Jag kom med nytt ESTA i lördags och fick inget kryss - var inne i USA på under 10 minuter från säte till passerad tull. Har man otur är det först kö till maskinerna där du sedan får ett kryss och hamnar efter alla passagerare från en A380 som alla ska granskas manuellt och vips står du i kö i över 2h.

Det är i praktiken helt omöjligt att förutsäga hur lång tid det kommer att ta. Och det är inte bara immigration utan sedan ska du ju igenom security igen vilket också kan vara en katastrof.

Måste man genom immigration, till incheckningdisk alt. maskin för boardingkort sen Security eller kan man checka in appen alt. få boardingkorten på ARN?
Du hamnar i praktiken landside så även om du måste hämta ett boardingkort är det inte vad som tar tid...

3.1415....

Jag kom med nytt ESTA i lördags och fick inget kryss - var inne i USA på under 10 minuter från säte till passerad tull. Har man otur är det först kö till maskinerna där du sedan får ett kryss och hamnar efter alla passagerare från en A380 som alla ska granskas manuellt och vips står du i kö i över 2h.

Det är i praktiken helt omöjligt att förutsäga hur lång tid det kommer att ta. Och det är inte bara immigration utan sedan ska du ju igenom security igen vilket också kan vara en katastrof.

Du hamnar i praktiken landside så även om du måste hämta ett boardingkort är det inte vad som tar tid...

Tack för svar. Du bekräfta mina farhågor :) Dom få ggr jag har varit i staterna har det varit precis som du säger allt ifrån hur smidigt som helst till 2h. Man kommer inte vara helt avkopplad på planet. Blir till att springa till immigration för säkerhets skull :)

3.1415....

Chansen att hamna bakom folk från en A380 borde väl vara minimal i Austin?

Chansen att hamna bakom folk från en A380 borde väl vara minimal i Austin?

De sa nog de övriga passagerna på Stewart International Airport i New York innan en Singapore Airlines A380 landade där den 4 januari ;)

Nu kan ju mycket ändras just de här dagarna men det verkar överlag inte vara speciellt många internationella flighter som anländer Austin så risken är nog snarare att det är en ganska liten ankomsthall med få bemannade passbås/maskiner.

De sa nog de övriga passagerna på Stewart International Airport i New York innan en Singapore Airlines A380 landade där den 4 januari ;)

Nu kan ju mycket ändras just de här dagarna men det verkar överlag inte vara speciellt många internationella flighter som anländer Austin så risken är nog snarare att det är en ganska liten ankomsthall med få bemannade passbås/maskiner.
Enligt Wikipedia kan de processa 600 passagerare i timmen i immigration och det finns endast 2 gater för internationiella flighter. Borde ju funka om man inte har otur.

Enligt Wikipedia kan de processa 600 passagerare i timmen i immigration och det finns endast 2 gater för internationiella flighter. Borde ju funka om man inte har otur.
Maxkapacitet är ju inte det du ska titta efter - isåfall skulle det nog aldrig vara kö på JFK, men det är det rätt ofta.

Nu målar jag fan på väggen rätt rejält, men det behövs inte mycket för att 2h inte ska räcka för ett byte från en internationell flight i USA. Tiden kan rinna iväg väldigt fort. Framförallt på en mindre flygplats som inte är van att ta emot stora mängder internationella flighter. Troligen kommer allt att gå bra för alla, men det finns alltid en icke-obefintlig risk att någon inte hinner med flighten hem.

• Gilla
Reactions: fcx
Sådär, nu har jag också bokade Austin, kändes så fel att låta detta tillfälle glida förbi. Alla "tvåor" tagna så sitter 42C+42D både ner å hem, nu återstår bara att få igenom ledighetsansökan... Tur med 24h öppet köp + att det är chefens man som jag "lurat" in i poängträsket som ska sitta på sätet brevid mig :)

Körde via supersavertravel. Bokningen går att seata på sas.se/appen men i princip alla sätena kostar? Är EBD. Åker sällan ekonomi så har inte koll på detta? Trodde det var gratis för EBD (endast typ 50-> bakåt är fria)

Toppen