Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

xmit

Medlem
@xmit - Vad kostar resan du hittat till USA i economy? Kan vara bra att veta om man ska leta efter alternativa biljetter med samma intjäning.

Ex. T/R Köpenhamn - San Francisco, (SFO) 24-25/1 går på ca 5500 SEK och ger drygt 12K. ( Men det är Lååångt till SFO i Eco ... )
 
Last edited:

bnr

Medlem
Ex. T/R Köpenhamn - San Francisco, (SFO) 24-25/1 går på ca 5500 SEK och ger drygt 12K. ( Men det är Lååångt till SFO i Eco ... )
Har i dagarna kollat SK+ till BER och HAM men från ARN. Rutt blir då ARN-CPH-BER-CPH-ARN eller ARN-CPH-HAM-CPH-ARN. Är man Medlem/Silver får man 4500 poäng, är man Guld eller högre så får man 5 625 poäng.
De resorna jag kollat har kostat ~2800 SEK (endast kollat SAS hemsida), rätt exakt 2 poäng per krona. Dock är det om man utgår från ARN, om du är nere i CPH så blir det ju en extra kostnad för dig att ta dig till t.ex. ARN.

Din resa till USA ger 2,18 poäng per krona och innebär färre legs totalt (vilket kan vara skönt om du endast vill ha baspoäng), men förstår att det kan vara jobbigt att köra SFO i economy...

Fick tipset tidigare i tråden, kika på BER/HAM från ARN om du har möjlighet.
Hoppas att detta hjälper, är långt ifrån en expert men har kikat en del själv i veckorna eftersom jag vill upp till EBG så jag hoppas att inputen betyder någonting i alla fall.
 
Det kan næsten aldrig betale sig at flyve til Stockholm først, istedet skal man kigge på destinationer som ikke flyves til fra København eller kigge på nogle som tillader routing via OSL/STO.
 
Du skall inte hänga på @Christian R ?

Jag hade gärna frågat @Agö också, men han skulle ju sluta flyga... ;)
Januar er desværre optaget, ellers kunne det have været hyggeligt! Et TP-run i løbet af foråret/sommeren kunne jeg sikkert nemt overtales til - men den diskussion hører vist til et andet sted :)

Jeg husker også noget med at @Agö skulle til at køre med tog, måske vi snart ser en "Plåta-Tåg-Lådan"? ;)
 

Bryant

Medlem
Jag har nästan bestämt mig för att ta en helg i Tokyo och byta Amex premium till Elite för att säkra EBD.

Det var väldigt länge sedan jag flög SAS Eco på longhaul. Kan bli spännande...
 
Toppen