Senaste nytt

SAS EuroBonus MC - Problem i USA

pqvst

Medlem
Hej,

Befinner mig just nu i USA och har haft massa problem med att använda mitt SAS EuroBonus World MasterCard Premium kort. Med chip fungerar kortet bra. Men, många ställen använder fortfarande magnetremsa. Typ 75% av ställen fungerar det inte att dra kortet, utan personen måste mata in numret manuellt.

Har däremot använt kortet mycket i Japan utan några problem alls, där det nästan bara är magnetremsa som gäller.

Är det fel på kortet eller varför har jag så mycket problem med kortet i just USA?

Jag har massor av problem. Som sagt, chip och kontaktlöst är inga problem. Magnetremsa eller kortnummer är ofta stopp.

Kundtjänst slår ifrån sig problemet.

Har du försökt få ett nytt kort eller? Om alla inte har samma problem så måste det ju vara fel på vissa kort, eller något...

Har skrivit till kundtjänst, får se vad de säger.

Magnetremsa i USA fungerade oftast, däremot funkade det inte med Uber, trots omregistrering av kortet i appen. Tur det finns Lyft där borta också, fungerade felfritt.

Problemet är mest på hotell. Vid checkin funkar det inte med magnetremsa, men om man försöker igen vid utcheckning så funkar magnetremsan. Testat närmare 10 gånger nu.

Hade problem med MC på Marriott i US igår, fick ta Amex istället. Så ja, det är problem här. Har använt detta kort i Sverige, UK, Tyskland, Italien, Ryssland, Japan, Korea, Singapore, Australien sedan 1 Juni utan problem, men i USA... Nej...

Toppen