Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard: Kampanj - fler poäng på utlandsresan 16-22 mars 2026

Brandten

Medlem
Synd att denna inte dök upp förra veckan när man var i Vegas. :D

POÄNGFEST NÄR DU RESER
Från den 16 till den 22 mars 2026 får du 50% fler poäng1 (30 Bonuspoäng/100 kr), när du betalar med kortet i lokal valuta på utlandsresan. Du får fler poäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen. Ingen anmälan behövs.

Kreditkortet ges ut av SEB Kort Bank AB med 17,98 % bunden ränta. Vid fullt kreditutnyttjande om 60 000 kr/12 mån är den effektiva räntan 22,71 %. Totalt 72 244 kr.

Synd att denna inte dök upp förra veckan när man var i Vegas. :D

POÄNGFEST NÄR DU RESER
Från den 16 till den 22 mars 2026 får du 50% fler poäng1 (30 Bonuspoäng/100 kr), när du betalar med kortet i lokal valuta på utlandsresan. Du får fler poäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen. Ingen anmälan behövs.

Kreditkortet ges ut av SEB Kort Bank AB med 17,98 % bunden ränta. Vid fullt kreditutnyttjande om 60 000 kr/12 mån är den effektiva räntan 22,71 %. Totalt 72 244 kr.
Känns väldigt tidigt med att komma ut med 2x kampanj 2 månader innan? :eek:
Passar ganska bra med min semi-MR den veckan :)

Jag lurar på om de inte menar "16 januari till den 22 mars"?
Rimmar bättre med att mailet kom idag den 15/1. Eller eventuellt 16 februari som är en måndag och sammanfaller med sportlov i vissa delar av landet.

Om de verkligen menar det som står i mailet så är timingen väldigt märklig. Någon som tänkte testa en mail-kampanj och glömde kryssa i att inga mail skulle gå ut?

Jag lurar på om de inte menar "16 januari till den 22 mars"?
Rimmar bättre med att mailet kom idag den 15/1. Eller eventuellt 16 februari som är en måndag och sammanfaller med sportlov i vissa delar av landet.

Om de verkligen menar det som står i mailet så är timingen väldigt märklig. Någon som tänkte testa en mail-kampanj och glömde kryssa i att inga mail skulle gå ut?
Håller med, började bläddra i kalendern efter möjliga långhelger eller något annat som kan motivera perioden, hittade inget :)

Håller med, började bläddra i kalendern efter möjliga långhelger eller något annat som kan motivera perioden, hittade inget :)
St Patrick's day! Extra poäng på Guinness!

Men det aside så kan det ju bara precis det som är poängen -att få folk att spendera då de inte ändå skulle gjort det.

Eller att folk som ändå skulle spendera men med ett annat kort väljer att betala med just SAS mc....
(den ständiga debatten huruvida man som kortföretag kampanjar på datum det är hög eller låg omsättning ;) )

Jag har inte fått något mail, men verkar gälla oavsett, men konstiga datum. Normalt skickar de ju ut bara någon/några dagar innan. Kanske någon som handlar på kortet imorgon som kan meddela om de menade 16/1?

Toppen