Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard - Dubbla poäng 23-25 september 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.

M.K

Medlem
Härliga helger detta men blir en hel del jobb. Jag avslutade helgen med köp nr. 100 strax innan midnatt. SEB får gärna köra dessa helger oftare. :)
 

Doctor-X

Medlem
Härliga helger detta men blir en hel del jobb. Jag avslutade helgen med köp nr. 100 strax innan midnatt. SEB får gärna köra dessa helger oftare. :)
Håller helt med :) hade 254kr kvar i kredit igår.

Tänker att SEB köper poängen rätt billigt från SAS, undrar hur mycket spenden ökar en helg som denna i SEBs böcker :cool:
 
  • Gilla
Reactions: M.K

mha321

Medlem
Håller helt med :) hade 254kr kvar i kredit igår.

Tänker att SEB köper poängen rätt billigt från SAS, undrar hur mycket spenden ökar en helg som denna i SEBs böcker :cool:
Den stora frågan är väl hur mycket den ökar över en period på säg ett par veckor före och efter. De tjänar ju inget på att du väljer att handla på fredagen istället för torsdagen. Det gäller att filtrera bort det för att få identifierat bara de som bytte till seb från något annat.

Men man får gissa att de har hyfsade modeller för det...
 

intuition

Medlem
Nu lär man sig ju inget av det som går bra, så här är lite motvikt till framgångssagorna.

För ett tag sedan beställde jag en flaska och hade en viss förhoppning att den skulle anlända till det lokala bolaget lagom till 2x helgen. Men det stod bara i status "behandlas" hela tiden, så jag insåg väl tidigt att den inte skulle hända. Dessutom bortrest i helgen, så jag bekymrade mig inte så mycket över det. Men i går lunch kom såklart SMS om att flaskan fanns för avhämtning.


"Yesterday, this bad boy arrived!"
Bad boy.jpg


Så då inser jag ju att jag missade ett klockrent tillfälle där man skulle ha köpt ett presentkort på bolaget i fredags. Riktigt trist, det var ändå 450 poäng som jag vaskade där. Jaja, det blir väl första gången i världshistorien en 55 år gammal Auslese smakar bittert... ;)



Note to myself: Kom i håg att kostnader kan flyttas på båda hållen med rätt planering.
Historiska kostnader som ska flyttas fram till en viss helg -> GBIT
Framtida kostnader som ska flyttas bak i tiden -> Presentkort

Det är i sig inget sensationellt, men det är lätt att fastna i att bara tänka GBIT - det går ju åt en del tid och energi kring det både före och under helgen. Värt att stanna upp under lördagen och fundera på vilka kända kostnader man har i den närmaste framtiden som går att betala i förskott.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen