Nu lär man sig ju inget av det som går bra, så här är lite motvikt till framgångssagorna.
För ett tag sedan beställde jag en flaska och hade en viss förhoppning att den skulle anlända till det lokala bolaget lagom till 2x helgen. Men det stod bara i status "behandlas" hela tiden, så jag insåg väl tidigt att den inte skulle hända. Dessutom bortrest i helgen, så jag bekymrade mig inte så mycket över det. Men i går lunch kom såklart SMS om att flaskan fanns för avhämtning.
"Yesterday, this bad boy arrived!"
Så då inser jag ju att jag missade ett klockrent tillfälle där man skulle ha köpt ett presentkort på bolaget i fredags. Riktigt trist, det var ändå 450 poäng som jag vaskade där. Jaja, det blir väl första gången i världshistorien en 55 år gammal Auslese smakar bittert...
Note to myself: Kom i håg att kostnader kan flyttas på båda hållen med rätt planering.
Historiska kostnader som ska flyttas fram till en viss helg -> GBIT
Framtida kostnader som ska flyttas bak i tiden -> Presentkort
Det är i sig inget sensationellt, men det är lätt att fastna i att bara tänka GBIT - det går ju åt en del tid och energi kring det både före och under helgen. Värt att stanna upp under lördagen och fundera på vilka kända kostnader man har i den närmaste framtiden som går att betala i förskott.