Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard - Dubbla poäng 23-25 september 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.

ante_77

Medlem
Frågan är bara hur många av dem som har ett SAS MC också har tävlande kreditkort? Och hur många är mer ”medel-Svenssons” med *ett* kort för lite poäng och kör allt på det?

Tänker så man int blir forum-blind här, där beteendet är kanske lite mer extremt med tajmade inköp, GBIT etc.

Har man skaffat ett SAS Amex så har man nog rätt bra koll på övriga SAS-brandade kort och en stor andel har nog bägge korten.
Sedan har vi en del som är livrädda för att använda sina kreditkort och där kanske det inte blir några större summor alls.
Personligen så använder jag Amex så mycket som möjligt då jag har mer användning för 2-4-1 som fungerar på *A och inte blir låst på rena SAS destinationer där awards inte är helt enkelt att få till med hela familjen.
Jag kommer nog inte upp i 3 vouchers i år och jag har fått mina 2 vouchers, så nu kan jag börja använda MC.
 

Jannes

Medlem
Har man skaffat ett SAS Amex så har man nog rätt bra koll på övriga SAS-brandade kort och en stor andel har nog bägge korten.
Ja men frågan är väl tvärtemot? Jag tror det är klart vanligare att ha bara SAS MC än bara SAS Amex, just för att Amex är ett lite ”krångligare” kort att ha.
Klart större sannolikhet att Amex-användare har MC också än att MC användare har Amex också, skulle jag gissa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen