Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard - Dubbla poäng 23-25 september 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.

igelkotten

Medlem
Kom precis på mejlen

WEEKEND MED DUBBLA POÄNG
Vi startar hösten med en kampanj som sätter extra fart på din poängintjäning.

Du kan se fram emot dubbla poäng från 23 till 25 september 2022 på alla köp med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium.1 Du får upp till 50 Extrapoäng per 100 kronor, normalt upp till 25.2

Registrera dig senast 15 september. Du får en bekräftelse via e-post inom några timmar.
 

Doctor-X

Medlem
Inget mail än för mig, men kul med kampanj i september. Undra om de kör en i slutet av november också som de brukar göra i samband med Black Friday.

Lägger till denna info:

Info om GBIT med Curve:
Dubbla poäng 3-5 juli med SAS Mastercard | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det står att man inte får poäng för kontantuttag, får jag ändå dubbla poäng för Revolut, x,y eller z?
Nej sedan 15:e juli 2022 får man inga poäng för överföring till Revolut eller om man betalar räkningar via Billhop/Betalo. CSN verkar funka fortfarande enligt vad som rapporterats i olika trådar.

Hur mycket kan jag fylla på hos Revolut, betala av hos CSN, betala räkningar hos Billhop/Betalo eller annat som begränsas som kontaktuttag?
10 000 SEK/24h
20 000 SEK/96h

Om jag får en återbetalning under datumen kampanjen är, får jag då dubbla minuspoäng?
Ja.

Vad kan man göra för att maximera spenderingen?
Förslag här: Dubbla poäng 3-5 juli med SAS Mastercard | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag har inte fått mailet, kan jag fortfarande gå med i kampanjen?
Testa att höra av dig till SEB, t.ex. genom "säkert meddelande" i appen och be snällt om att få vara med i kampanjen.

Jag är utomlands/ska handla i en annan tidszon, vilken period gäller?
Tidigare har det varit datumet som handlaren gör transaktionen i som varit avgörande. D.v.s. vänta tills lokala tiden är inom kampanjen.

Normalt har jag SAS Mastercard som underliggande kort på Curve. Då borde jag rimligen kunna lägga till extrakortet (PointEarner) och föra över alla köp 90 dagar bakåt till det kortet under kampanjen? Eller är det något jag missar här?
Det kommer inte att fungera, du måste lägga ett annat kort än SAS Mastercard / Point Earner bakom Curve, eftersom du kommer få dubbelt med minus på Point Earner kortet under kampanj helgen.

Exempel:
Köp innan kampanjen med Curve med Point Earner som bakomliggande kort = 15p
Flytta köpet med Cruve från Point Earner till SAS Mastercard under kampanj-helgen:
- Minus (-) 15p x 2 på Point Earner
- Plus (+) 15p x 2 på SAS MC

Kan jag göra en inbetalning till mitt SAS Mastercard innan fakturan kommer?
Ja, gör en inbetalning till samma BankGrio-nummer med samma OCR (alltid samma OCR för fakturan).

Är det 30 dagar som gäller för GBIT?
Ja (tidigare var det 90 dagar, nu gäller 30 dagar)
Observera att har man gratiskortet från Curve kan man nu endast flytta 3 transaktioner, för andra typer av Curve kort gäller andra regler, vg se Curves hemsida för mer specifika regler.
 

Doctor-X

Medlem
Revolut och Betalo/Billhop ger ju inte poäng längre.:(

Det står att man inte får poäng för kontantuttag, får jag ändå dubbla poäng för Revolut, x,y eller z?
Nej sedan 15:e juli 2022 får man inga poäng för överföring till Revolut eller om man betalar räkningar via Billhop/Betalo. CSN verkar funka fortfarande enligt vad som rapporterats i olika trådar.

Hur mycket kan jag fylla på hos Revolut, betala av hos CSN, betala räkningar hos Billhop/Betalo eller annat som begränsas som kontaktuttag?
10 000 SEK/24h
20 000 SEK/96h
 
Är det 30 dagar som gäller för GBIT?
Ja (tidigare var det 90 dagar, nu gäller 30 dagar)
Observera att har man gratiskortet från Curve kan man nu endast flytta 3 transaktioner, för andra typer av Curve kort gäller andra regler, vg se Curves hemsida för mer specifika regler.

Jag har gratisplanen och har kunnat flytta fler än 3 transaktioner tidigare. När jag tittar i appen står det inget om detta bara att den dyrare planen erbjuder i 90 dagar medan min gratisplan endast tillåter i 30 dagar. Nån som vet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen