SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Det gäller att hålla isär CT-stegen och nivåpoängen.

CT-stegen bakdateras till beställningsdatum, men nivåpoängen kommer in några dagar efter att man kvalificerat sig som Conscious Traveler.

Beställer man 10 paket tvättmedel idag, 12 augusti, så kommer CT-stegen att komma in om ca 35 dagar, dvs mitten på september. De kommer dock dateras i CT-aktivitetslistan till 12 augusti. Men eftersom man först kvalificerar sig som Conscious Traveler i mitten av september, så kommer nivåpoängen krediteras till EuroBonus runt slutet av september (utan någon bakdatering).

Samma sak gäller runt brytperioden dec/jan, beställer man tvättmedel i mellandagarna 2025 så kommer stegen att räknas mot 2025 års CT, men nivåpoängen kommer först i slutet av januari/början av februari.

MaLund13 skrev:Det gäller att hålla isär CT-stegen och nivåpoängen.CT-stegen bakdateras till beställningsdatum, men nivåpoängen kommer in några dagar efter att man kvalificerat sig som Conscious Traveler.Beställer man 10 paket tvättmedel idag, 12 augusti, så kommer CT-stegen att komma in om ca 35 dagar, dvs mitten på september. De kommer dock dateras i CT-aktivitetslistan till 12 augusti. Men eftersom man först kvalificerar sig som Conscious Traveler i mitten av september, så kommer nivåpoängen krediteras till EuroBonus runt slutet av september (utan någon bakdatering).Samma sak gäller runt brytperioden dec/jan, beställer man tvättmedel i mellandagarna 2025 så kommer stegen att räknas mot 2025 års CT, men nivåpoängen kommer först i slutet av januari/början av februari.Klicka för att utvidga...
Tack för klargörande.

Så för mig som har 1dec som brytdatum och vill ha nivåpoängen på nästa år så kan jag beställa mellan ~1 november-31 december, så kan jag uppnå CT under 2025 men få nivåpoängen under december eller januari (vilket inte gör någon skillnad).

joa skrev:Tack! Då blir det en jäkla massa laundry sheets då. Och kanske en par paket bollar efter att ha kollat på filmen.Klicka för att utvidga...
Någon som kan kommentera på hur bra dessa laundry sheets är?

Rekommenderas de?

NoahS skrev:Någon som kan kommentera på hur bra dessa laundry sheets är?Rekommenderas de?Klicka för att utvidga...
Jag är inne på mitt andra paket och är väldigt nöjd. Slipper rengöra doseringsluckan, tar lite utrymme jämfört med andra tvättmedel och är lätta och städiga att använda.

Om något så bör jag kanske ibland med större laddningar eller extra smutsiga/svettiga kläder pröva med att köra två lappar, eller klippa en lapp itu för att köra 1,5 lappar som dosering. Men formatet är superpraktiskt för det.

Super praktiska som resetvättmedel också. Löser upp en fjärdedel för lite handtvätt på hotellet. Tar typ ingen plats i bagaget i en plastpåse.

Jannes skrev:Jag är inne på mitt andra paket och är väldigt nöjd. Slipper rengöra doseringsluckan, tar lite utrymme jämfört med andra tvättmedel och är lätta och städiga att använda.Om något så bör jag kanske ibland med större laddningar eller extra smutsiga/svettiga kläder pröva med att köra två lappar, eller klippa en lapp itu för att köra 1,5 lappar som dosering. Men formatet är superpraktiskt för det.Klicka för att utvidga...

airac skrev:Super praktiska som resetvättmedel också. Löser upp en fjärdedel för lite handtvätt på hotellet. Tar typ ingen plats i bagaget i en plastpåse.Klicka för att utvidga...

Jag har inte förstått hur dom fungerar. Är det alltså ark som löser upp sig i vatten?

hco skrev:Jag har inte förstått hur dom fungerar. Är det alltså ark som löser upp sig i vatten?Klicka för att utvidga...
Ja, man slänger dem in med tvätten rakt i trumman. Och som @airac säger så går de att lösa upp i vasken vid småtvätt. Har dock inte testat den biten själv.

Jag fick 5000 bonuspoäng för en vecka sedan för årets 10 steg i conscious traveler. Ska det inte vara nivåpoäng?

Xilan skrev:Jag fick 5000bonuspoäng för en vecka sedan för årets 10 steg i conscious traveler. Ska det inte varanivåpoäng?Klicka för att utvidga...
Ska vara båda.

1755617331404-png.167680

Xilan skrev:Ja jag tänkte ifall de hade ändrat nåt. Jag avvaktar några dagar och hör sen av mig om det inte rättat till sig.Klicka för att utvidga...
När jag fick mina poäng senast (i våras), så bokfördes de på samma rad i historiken... Möjligt att det ändrat sig sedan dess iofs.

+1 (på ovanstående)

Det kanske kan vara en god idé att kontakta supporten och fråga varför inga nivåpoäng har tilldelats, om så är fallet.

Fick båda typerna av poäng så sent som i förrgår, då jag blev medveten i år.

sk%C3%A4rmavbild-2025-08-19-kl-21-41-48-png.167685

Men däremot fick jag förra veckan bara bonuspoäng, inga nivåpoäng, för en resa VNO-ARN i Go Light som synes ovan. Åt andra hållet fick jag poäng. Så det verkar finnas lite slumpmässiga problem med nivåpoäng-tilldelningen i största allmänhet. I slutet av april fick jag 400 nivåpoäng för lite (biobiljett-bonusen uteblev) på ett av fyra segment på en t.o.r., så inte första gången i år som nivåpoäng uteblir för mig.

Även jag fick en helt korrekt Concious traveller post

ska%CC%88rmavbild-2025-08-20-kl-08-20-50-png.167708

Det låter alltså som att det här med att nivåpoäng plötsligt faller bort gäller alla möjliga transaktioner, inte bara flygresor.

Tomas E skrev:Fick båda typerna av poäng så sent som i förrgår, då jag blev medveten i år.Visa bifogad bild 167685Men däremot fick jag förra veckan bara bonuspoäng, inga nivåpoäng, för en resa VNO-ARN i Go Light som synes ovan. Åt andra hållet fick jag poäng. Så det verkar finnas lite slumpmässiga problem med nivåpoäng-tilldelningen i största allmänhet. I slutet av april fick jag 400 nivåpoäng för lite (biobiljett-bonusen uteblev) på ett av fyra segment på en t.o.r., så inte första gången i år som nivåpoäng uteblir för mig.Klicka för att utvidga...
Jag har samma. Två resor där jag inte fått nivåpoäng ännu en vecka efteråt

NoahS skrev:Någon som kan kommentera på hur bra dessa laundry sheets är?Rekommenderas de?Klicka för att utvidga...
Produkten är faktiskt riktigt trevlig; priset per tvätt är väl dock avsevärt mycket högre än vanligt pulver (även "premium"märken).

Back