palmen skrev:Vad räknas som en SAS-destination, enbart dit som SAS flyger med egna flygplan eller dit de har codeshare med andra inom *A? Har för mig att detta diskuterades tidigare i tråden men hittar inte svaret nu.Klicka för att utvidga...
AHO skrev:Jag har försökt att ha Hong Kong som destination med det gick inte.SAS har codeshare mellan Bangkok och Hong Kong(SK8602/8603). Så räkna med att det är bokstavlig SAS "opererade" destinationer.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Vad räknas som en SAS-destination, enbart dit som SAS flyger med egna flygplan eller dit de har codeshare med andra inom *A? Har för mig att detta diskuterades tidigare i tråden men hittar inte svaret nu.Klicka för att utvidga...
Roger J skrev:Rapport:Jag lyckades använda voucher till New York JFK från Stockholm (I-Business med OS och SN). Först sa agenten att det måste vara till New York EWR (dit SAS flyger), men efter överläggning med sin chef så gick de med på "ett undantag".Jag hade gjort bokningen med Eurobonus i Sverige och ringde sedan 018-numret och fick tillbaka poäng samma dag.Klicka för att utvidga...
Denna trick gäller dock när man har tillräcklig många poäng för en normal bonusresa.Filip skrev:Jaha! Så du lyckades boka först genom svenska Eurobonus och sedan få tillbaka hälften av poängen via 018-numret! De verkar verkligen inte ha koll i Tallinn på någonting, grattis hur som helstKlicka för att utvidga...
AHO skrev:Denna trick gäller dock när man har tillräcklig många poäng för en normal bonusresa.Jag kunde inte göra likadant då hade jag inte 140.000 EB poäng på mitt EB konto som krävs för Stockholm-Beijing t/r för en person i Business class.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Jag har gjort samma sak. Men det krävs som sagt att man har poäng för att boka det hela utan rabatt.Klicka för att utvidga...
FF#1 skrev:Har några funderingar om 2-4-1:anDet ska tydligen gå att boka för en person, halva priset. Hur gör man det?Klicka för att utvidga...
FF#1 skrev:Ser på SAS hemsida att det är möjligt att boka open Jaw till USA utan extra kostnad, går det för 2-4-1:an?Klicka för att utvidga...
charlesswe skrev:Kunde inte hitta svaret... kan man ha stopover på en *A 2-4-1 resa? Man kan väl med vanliga *A EB awards?Till exempel:ARN-ZRH-YUL (stopover) YUL-SFO-ZRH-ARN?Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Hittar bara denna informationenhttp://www.sas.se/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/StarAlliance/Star_Alliance_award_chart/Har för mig att stopover inte är tillåtet på EB bonusresa, i och med att 2-4-1 är en kupong som ska nyttjas på SAS (men man får nyttja på andra bolag om inga platser finns) så antar jag att dom inte godkänner en stopover på vägen.Har för mig AHO hade koll på dessa regler, har jag fel får någon gärna rätta mig.Klicka för att utvidga...
SAS skrev:Airline flight benefits - updated November 6th, 2012The task for EB Support BTS/TLL is to book AFB (Airline Flight Benefit) award tickets. All other questions about the cobranded payment card, should be handled by American Express. A co-branded cardholder that has a spend of at least SEK 150 000 on the co-branded payment card in a calendar year, will receive a 50% discount on one flight award with the following restrictions;Member will receive a letter from American Express informing him about the discount immediately after reaching the spend threshold of SEK 150 000, and then has to both book and fly on the discounted flight award within 12 months. The award can be booked when the letter from Amex has arrived in member’s mailbox.The discounted flight award can only be booked via phone to Member Service, i.e. online booking is not possible, on the following phone number: 018-480 9167, no service fee applies.Valid on SAS flights onlyOnly valid for up to 2 passengersThe origin has to be a Scandinavian countryNot possible to mix classesCan not be used on open jawOnly valid for round-trip flight awards, i.e. not valid for one-way flight awards, and not valid for revenue tickets purchased with pointsKlicka för att utvidga...