flyingandy
New member
Sitter med samma melodislinga på repeat, passerar 45 min i skrivande stund.
intressenten skrev:bokade förra veckan och då tog det en stund också, tror runt 20-25 minuter vilket ändå inte är så farligt.Klicka för att utvidga...
Om det finns tillgänglighet och man har poängen att lägga ser jag inte varför man skulle vilja köpa betald plats om man inte verkligen behöver baspoängen. Med det resonemanget kan du ju köpa nästa resa med betalda biljetter och fortfarande få 50% i "rabatt" men dubbla baspoängen.Johan_Roos skrev:Hej, har någon bokat en resa för annan person för poäng och voucher och rest själv i revenue?Jag ser det som 50% i pris på business biljett då partnern åker gratis, medan jag köper en revenue ticket, för att tjäna poäng, såklart.Eller är detta dålig "bang for buck" på 2-4-1 vouchern, och man bör använda den för båda och boka en helt annan resa, vid annat tillfälle i revenue?Klicka för att utvidga...
SmoothOperator skrev:Istället för att vänta i kö så kan man välja att bli uppringd när en agent blir ledig. Jag har testat skriva in mitt mobilnummer med landskod på massa olika sätt men får konstant info om att det är ogiltigt format. Någon som har den rätta formeln?Klicka för att utvidga...
Det har inte varit tillåtet förut. Tror du haft tur med agenten som inte brytt sig om denna regel, onekligen inget i systemet dom blockar detta.CoooC skrev:Vet inte om detta diskuterats tidigare (hittar inget på första inlägget om detta) men jag lyckades boka en dubbel open jaw idag. Nekades i det första samtalet men gick bra hos agent nr 2.Stockholm-Frankfurt-Seoul-Sydney-AucklandBrisbane-Singapore-Bangkok-MünchenFanns varken tillgänglighet på NZ-Brisbane eller på München-Stockholm så får köpa 2 separata enkelbiljetter men ska bli trevligt att testa både Asiana och Thai First men också Singapore Business i A350Klicka för att utvidga...
Kunde du alltså boka biz i SQ med Amex 2-4-1 dvs Eurobonus points? Fick för mig det inte går, eller gäller det bara A380 och 777-300ER?CoooC skrev:Vet inte om detta diskuterats tidigare (hittar inget på första inlägget om detta) men jag lyckades boka en dubbel open jaw idag. Nekades i det första samtalet men gick bra hos agent nr 2.Stockholm-Frankfurt-Seoul-Sydney-AucklandBrisbane-Singapore-Bangkok-MünchenFanns varken tillgänglighet på NZ-Brisbane eller på München-Stockholm så får köpa 2 separata enkelbiljetter men ska bli trevligt att testa både Asiana och Thai First men också Singapore Business i A350Klicka för att utvidga...
Johan_Roos skrev:Kunde du alltså boka biz i SQ med Amex 2-4-1 dvs Eurobonus points? Fick för mig det inte går, eller gäller det bara A380 och 777-300ER?Klicka för att utvidga...
Johan_Roos skrev:Kunde du alltså boka biz i SQ med Amex 2-4-1 dvs Eurobonus points? Fick för mig det inte går, eller gäller det bara A380 och 777-300ER?Klicka för att utvidga...
Var det en Amex 2-4-1 voucher för hela bokningen?CoooC skrev:Yes, SQ Business i A350 Brisbane-Singapore och SQ Business i 777 Singapore-Bangkokoch JA, Amex 2-4-1 och 240.000 EBPKlicka för att utvidga...
En helt ny värld som öppnas för mig. Missuppfattat totalt, kanske blandat ihop med att man inte får uppgradera...Impendill skrev:Det gäller bara i first på vissa flygplanstyperKlicka för att utvidga...
Johan_Roos skrev:En helt ny värld som öppnas för mig. Missuppfattat totalt, kanske blandat ihop med att man inte får uppgradera...men de syns inte på uniteds tool va? Så man får ringa Talinn på vinst och förlust? Eller skapa konto på Krisflyer och då kan man se availability?Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Var detenAmex 2-4-1 voucher för hela bokningen?Klicka för att utvidga...
Det är inte självklart att platserna försvinner men det är inte heller självklart att de kommer tillbaka. Och även om de kommer tillbaka behöver det inte ske direkt.Niclas Nygren skrev:Dom säger att jag antagligen aldrig uppgett att sonen ska med, och att det inte går att lägga till i efterhand. Jag måste i så fall avboka resan, och boka en ny. Men då försvinner såklart bonusplatserna i business och går tillbaka till regular seats, så de kan jag inte få igen. Bara platser i vanlig economy.Klicka för att utvidga...
Det går inte - det är SAS som ställt ut biljetten och har ansvaret för det, så att ringa de andra bolagen kommer i bästa fall att inte göra någonting alls och i värsta fall sabotera hela bokningen.Niclas Nygren skrev:Eller ringa SAS, Ethipoian och Turkish o för att försöka lägga till sonen på respektive flygning på bokningen?Klicka för att utvidga...
Inte alltid men senaste tiden har det varit onormalt långa köer.Niclas Nygren skrev:Tar det alltid minst 30-50 minuter i kö till Tallin förresten?Klicka för att utvidga...