Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det verkar helt omöjligt att komma fram till kundtjänsten på 018-480 91 67. Över tre timmars köande igår utan resultat och nu inne på en kvart, efter att ha hängt på låset vid 09.00.

Behöver boka om en resa och är därmed lite desperat. Någon som har hört något eller som vet något alternativt sätt att komma fram?
 

agehall

Medlem
Behöver boka om en resa och är därmed lite desperat. Någon som har hört något eller som vet något alternativt sätt att komma fram?
Vad har du för status?

Jag hamnade också i kö i över en timme häromdagen. La till slut på och ringde igen och då svarade de direkt. Får mig att misstänka att det är något problem med deras kösystem.
 

kajjan85

Medlem
Vad har du för status?

Jag hamnade också i kö i över en timme häromdagen. La till slut på och ringde igen och då svarade de direkt. Får mig att misstänka att det är något problem med deras kösystem.

Jag misstänker också det. Jag hade en liknande upplevelse tidigare i veckan. Stod i kö 2 timmar, sen bröts det. Ringde upp igen och då kom jag fram på mindre än 5 minuter.
 

011430121

Medlem
Det verkar helt omöjligt att komma fram till kundtjänsten på 018-480 91 67. Över tre timmars köande igår utan resultat och nu inne på en kvart, efter att ha hängt på låset vid 09.00.

Behöver boka om en resa och är därmed lite desperat. Någon som har hört något eller som vet något alternativt sätt att komma fram?

Jag ringde Tallin klockan 09,00 idag, tar väl ca 2 minuter att trycka sig fram med EB nummer och om man vill svara på "vad man tycker", knappade in mitt EB nummer och efter ca 30 minuter ringde jag även på en annan telefon och efter 5 minuter kom jag fram på den andra uppringningen, dock så hade jag inte fått svar på den första uppringningen som nu hade väntat i 35 minuter på att någon skulle svara, och spelar något hysteriskt musikstycke under dessa 35 minuter.
 

Kate1000

Ny medlem
Det här kanske borde ligga under 2-4-1-tråden 2017 men jag fattar det som att den är låst?

Hur som helst. Skaffade Amex Elite sommaren 2017, och i slutet på november kom ett mail från Amex där det stod typ "Grattis! Du har nu spenderat 150.000 kronor och har rätt till 50% rabatt på din nästa bonusresa". Har inte haft örnkoll på min spend men tyckte väl att det kunde stämma. Efter att ha mailat Amex med fråga om hur jag går tillväga för att casha in den får jag besked om att den ska finnas under erbjudanden när jag loggar in och kollar bonusresa på SAS hemsida.


Det gör den dock inte så jag börjar ana oråd.
Ringer därför Amex och frågar, varpå jag efter några minuters pausmusik och konsultation av kollega får höra "du är en av dem som av misstag fått ett mail trots att du inte nått upp till 150.000 spend. Men du var så pass nära gränsen före årsskiftet så vi kommer ge dig en voucher i alla fall."

Kan inte se att någon annan på forumet beskrivit detta men av kommentaren från deras representant att döma är det alltså flera Amex-kunder som fått samma mail av misstag. Kan då vara bra att veta att det tydligen finns utrymme för förhandling om man ändå är nära spendgränsen. (Fullt rimligt förstås eftersom ett sånt mail i slutet på året gör att man skjuter på en del inköp till efter årsskiftet för att samla ihop till nästa voucher, och därför kanske missar gränsen enbart pga det felaktiga mailet.)



Jag hade samma sak, jag fick ett email av misstag från Amex men inget besked besked hemsänt. Jag ringde upp Amex och fick beskedet att de av misstag skickat mig en award biljett och jag får nu en vocher
 
Last edited:

palmen

Moderator
Sorry för en dum fråga men jag har varit säker på att man inte fick boka en award till ex. Los Angeles från Stockholm via Asien men har för mig att jag läste här någonstans att det gick? Ringde hur som helst Tallinn och det gick med all säkerhet inte i alla fall... Hade hon rätt eller fel?
Det går inte, most reasonable routing gäller och det är inte via USA. Man får inte ens åka till Hawaii via Asien av någon dum anledning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen