MrDollar
Medlem
Här har jag suttit och väntat sedan 06:39 på den kommentaren 
Herregud har de äntligen öppnat BER! Skämt åsido![]()
Herregud har de äntligen öppnat BER! Skämt åsido![]()
Finns ju en uppsjö av platser. Man kan aldrig komma för många gånger till Berlin. Bara att boka en tur tillSynd denna kom nu och inte lite tidigare, hade tänkt göra Berlin där det varit perfekt för lite poäng istället för betalt biljett.
Fast det ena behöver ju inte utesluta det andra...
Fast det är ju en bra omväg att åka till München bara för att slippa Tegel... (Om man man skulle till Berlin)Herregud har de äntligen öppnat BER! Skämt åsidoJag tittade nu och verkar inte få till munchen priserna korrekt. Flypremium fungerar men får endast upp de ord.priserna... undviker Tegel i största mån.
Härligt med Berlin!Bokade precis Berlin med fly premium och det vart sammanlagt 12000 p och 509 kr i skatt.
Jag betalade skatten med mitt Elite kort. Räknas det som att jag har betalt minst 75% av resan då? Tänker ur försäkringssynpunkt då det är första gången detta kort ska ut och resa.
Är ju sannolikt en hel del för oss okända faktorer som spelar in, men om du tänker för poängintjäningens skull så ger Amex mer tillbaka.Missat detta helt, men nu så!
2x t/r SAS Plus för totalt 24k poäng.
Följdfråga: Skulle jag ha betalat med mitt Amex Eurobonus Elite eller Mastercard Premium?
Är ju sannolikt en hel del för oss okända faktorer som spelar in, men om du tänker för poängintjäningens skull så ger Amex mer tillbaka.
Ja, köpet räknas som Sas köp.Ja jag tänkte på poängintjäningen i första hand. Räknas skatten som "köp av flygbiljett på sas.se"?
Men också försäkringen. Vilken vinner?