Senaste nytt

SAS Elite bagageservice?

Jag blev kontaktad av en person från ”Baggage Irregularity Support for SAS Premium Customers” när jag saknade en väska. Kan det vara dem de menar? Personen hade ett polskt namn. Fick snabb hjälp av dem.

Jag är i stort sett lojal mot SAS och trivs generellt bra med dem, men... de är oerhört svaga på service när något händer.

I det här fallet kom tydligen väskan med det sena flyget från Stockholm men ingen hörde av sig/har ännu inte hört av sig. När man ringde till kundtjänst så sitter där ju någon helt utan kunskap och långt borta, får ett nummer i Polen som ska vara någon sorts VIP service för bagage, som inte har öppet och som dessutom har stängt sina telefonlinjer, blir hänvisad till en dansk mailadress, som ska komma på plats klockan 7 på morgonen, -som ännu inte läst sina mail.

När jag nu ringer igen så får jag numret till Kirunas ankomstservice, som jag kunde fått igår, och väskan finns där, om SAS hade haft åtminstone normalkunniga människor som svara i telefon så hade jag kunnat få detta igår. Förstår inte meningen med att ha öppet telefonerna längre för elitkunder om den som svarar absolut inte kan åstadkomma någonting öht?

I korthet så kan man säga att kundupplevelsen återigen, vid problem, är att SAS blir precis lika överrumplade varje gång av problem som måste uppstå varje dag.

Toppen