Asiana hade passat bättre isf.Plus skrev:Efter tidigare beslut från SAS får vi hoppas på Korean, om det skulle bli något.Klicka för att utvidga...
Korean lär inte hända då Stockholm inte direkt är en "stor hub" för Skyteam. Nog för att man kan komma vidare till Amsterdam och Paris som exempel, men krävs som sagt två flighter till de flesta andra ställen i Europa och det brukar inte vara direkt optimalt då de flesta vill komma fram så snabbt som möjligt.Plus skrev:Efter tidigare beslut från SAS får vi hoppas på Korean, om det skulle bli något.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Korean lär inte hända då Stockholm inte direkt är en "stor hub" för Skyteam. Nog för att man kan komma vidare till Amsterdam och Paris som exempel, men krävs som sagt två flighter till de flesta andra ställen i Europa och det brukar inte vara direkt optimalt då de flesta vill komma fram så snabbt som möjligt.Asiana skulle kunna vara möjligt, men tror inte det är realistiskt i dagsläget.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Korean lär inte hända då Stockholm inte direkt är en "stor hub" för Skyteam. Nog för att man kan komma vidare till Amsterdam och Paris som exempel, men krävs som sagt två flighter till de flesta andra ställen i Europa och det brukar inte vara direkt optimalt då de flesta vill komma fram så snabbt som möjligt.Asiana skulle kunna vara möjligt, men tror inte det är realistiskt i dagsläget.Klicka för att utvidga...
Skulle gissa på att dessa linjer bär sig bättre, Zürich är ju en stor business destination och mindre priskänsliga resenärer.Plus skrev:Fast å andra sidan har de linjer till både Wien och Zürich, ingen av dessa är ju hubbar för Skyteam.Asiana känns långt borta pga deras ekonomiska problem.Hur eller hur känns det långt borta att något bolag överhuvudtaget skulle starta denna linje.Klicka för att utvidga...
De lär inte vara aktuellt i vilket fall, frakten kommer vara av betydande vikt på denna linje. Finns ju en anledning till att Korean kör cargo till Stockholm/Oslo bland annat.Lauda 777 skrev:Synd att Arlanda - Seoul är precis på målsnöret för vad A321LR klarar...Klicka för att utvidga...
fcx skrev:Seoul står fortfarande på fjärde plats på "unserved routes" från Köpenhamn med 18000 punkt-till-punkt resenärer per år.Klicka för att utvidga...
ResenärenLars skrev:Med 75% beläggning på en A350 så blir det inte mer än 80 flighter per år, alltså 1,5 avgångar per vecka. Är det tillräckligt för att dra igång en linje?Vad är motsvarande siffra för Arlanda?Klicka för att utvidga...
EKCH skrev:Du kan ikke regne på den måde - en ny direkte rute vil stimulere markedet samt tiltrække connection trafik i begge. Husk at både CPH og Seoul ICN er betydeligt Star hubs.”Klicka för att utvidga...
Hong Kong fylldes ju rätt bra rätt snabbt. LAX likaså.ResenärenLars skrev:Jag förstår att det är på detta sätt, men då är frågan, hur stor ökning är det rimligt att räkna med? 2 gånger? 3 gånger? Mer?Hur har underlaget sett ut för andra linjer som startats från CPH eller ARN? Hur snabbt har dessa växt?Klicka för att utvidga...
Precis så. Routesonline hade för en tid sedan en genomgång av hur trafiken på Hong Kong-linjen utvecklades från såväl Arlanda som Kastrup (inklusive siffror O&D innan rutten från Stockholm drog igång) - det var en rejäl uppgång i efterfrågan från både Stockholm och Köpenhamn. Men att gå från att fylla flygplan (lätt) till lönsamt flygande (svårt) är en helt annan sak.fcx skrev:Hong Kong fylldes ju rätt bra rätt snabbt. LAX likaså.Klicka för att utvidga...
beatonthebrat skrev:En del faktorer talar för att CPH blir mer renodlad bas. För oss som utgår från ARN och håller sig fortsatt trogna kommer få en skvätt extra poäng med positioneringen nedåt. Half empty or half fullKlicka för att utvidga...