SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

ilon skrev:Appen är ingen risk i det här fallet, inte bekräftelsemail vid bokning heller. Har dock aldrig varit med om random mail efter bokad resa på detta vis.Tur att det bara var ett ben som bokades med SAS iaf!Klicka för att utvidga...
Det kan komma tidtabellsändring mm som gör att mail skickas ut. Man brukar ju även få mail om att det inte är långt till avresa mm.
 
Golfkillen skrev:Alltså är det SAS som inte gjort något bra eller du som har gjort ett misstag? Tänk om det var tvärtom, att du lagt in kontaktuppgifter men SAS inte hör av sig till båda? Folk hade blivit mer upprörda än när det inte fanns smoothie.Så i detta fall, beskyll inte SAS för ditt misstag.Klicka för att utvidga...


Jag begick absolut ett misstag som lade in båda våras eurobonusnummer, och det har jag lärt mig av.

Att SAS mailar ut reklam för att göra merförsäljning (vilket detta är), utöver bokningsbekräftelse (till vid bokning angiven mailadress anser jag dock fortfarande vara klumpigt av dem.
 
palmen skrev:Det kan komma tidtabellsändring mm som gör att mail skickas ut. Man brukar ju även få mail om att det inte är långt till avresa mm.Klicka för att utvidga...
Detta brukar väl dock gå till adress angiven vid bokning, inte till (eventuell) adress knuten till resp resenärs Eurobonus konto?
 
ilon skrev:Jag begick absolut ett misstag som lade in båda våras eurobonusnummer, och det har jag lärt mig av.Att SAS mailar ut reklam för att göra merförsäljning (vilket detta är), utöver bokningsbekräftelse (till vid bokning angiven mailadress anser jag dock fortfarande vara klumpigt av dem.Klicka för att utvidga...
Den enda som gjort något klumpigt i ditt fall är du.

För det är du som inte förstått hur det fungerar.

Självklart kan SAS skicka ut info i samband med flighter.

Vill du överaska något så lägger man in eurobonusnummer/kontaktuppgifter i efterhand.
 
DanielKif skrev:Den enda som gjort något klumpigt i ditt fall är du.För det är du som inte förstått hur det fungerar.Självklart kan SAS skicka ut info i samband med flighter.Vill du överaska något så lägger man in eurobonusnummer/kontaktuppgifter i efterhand.Klicka för att utvidga...


Får fortfarande rysningar när jag tänker på hur länge jag lyckades hålla en New York-resa hemlig för min nu exsambo och SAS skickar SMS om att man ska komma tidigt för passkontrollen.



Men ja, det var jag som var klantig och inte hade en tanke på det...
 
ilon skrev:Detta brukar väl dock gå till adress angiven vid bokning, inte till (eventuell) adress knuten till resp resenärs Eurobonus konto?Klicka för att utvidga...
Jag vet inte då 99% av de bokningar jag gör är enbart för mig själv.

Men ju mer information man ger om eventuella medresenärer så att de eventuellt går att kontakta dom så finns risken att så kommer att göras. Alla flygbolag kommer att försöka själva på en massa saker, det är där de tjänar pengar, inte på själva flygbiljetten (för det mesta).
 
Ytterligare en sen flight med sas. Vanligtvis brukar det finnas någon förklaring, men idag verkade det mest vara personalen som tog det väldigt piano och började borda sent, så man missade slot tiden.
 
Kvällens SK1605 utfördes av Jettime. Troligen var personalen också Jettimes.

Då kanske du inte, i första hand, ska skylla på allmänt ointresserad och slö SAS-personal...
 
Det här har jag faktisk glömt att ta upp, men det är något som har retat gallfeber på mig. SAS har något som i teorin är en väldigt bra policy. Nämligen att föräldralediga kan få sin status (EBS, EGB, EBD) förläng under föräldraledigheten. Jag ansökte åt min sambo, eftersom hon var av naturliga skäl "grounded" i ca ett halvår.



Vi är båda egenföretagare, och vi har valt att inte ta ut 100% ledighet i en längre period så långt. Men SAS vägrade ge henne förlängning eftersom att vi inte kunde styrka med ett intyg från Försäkringskassan som visade att hon hade 100% ledigt i minimum 6 månader. Jag var ganska tydlig med till SAS Kundtjänst samt mina kontakter på SAS i Frösunda att jag anser att detta är diskriminerande mot en kvinnlig egenföretagare som måste ta hand om sin verksamhet, om det är bara en dag i veckan. Vi hade nog båda förväntat oss ett lite mer progressivt SAS anno 2019.
 
Torandi skrev:Osäker på om du är ironisk eller inte, men är ju typ standard på den rutten. Alltid 10-20 minuter förseningKlicka för att utvidga...
Vet inte vad du har för källa till ditt påstående att standard alltid 10-20 minuter försenad.

Jag kollade på Flightradar 24 på SK1605, den säger där s är sen och t är tidigare än tidtabellen.

Maj. Minuter

15 24 s flögs av JET Time

14. 4 s

13. 2 s

12. 2 t

10. 4 s

09. 22 s

08. 7 s

07. 2 t

06. 8 s

05. 8 t

03. 8 t

26 april 02 maj ingen trafik strejk på SAS

april

25. 19 s

24. 4 s

23. 12 t

22. 13 s

21. 2 t

19. 3 t

18. 7 t

17. 1 s

16. 16 t

15. 2 s

14. 6 t

Detta är senaste månadens flygningar, de datum som saknas är lördagar då SK1605 inte flyger

4 ankomster under perioden som är minst 10 minuter sena, den du åkte med hade den längsta förseningen och den flygningen är som @KalleSus skriver inte utförd av SAS.

Vad har du för källa till alltid försenad 10-20 minuter?
 
Ja, jag märkte att det var jettime efter ett tag, lite underligt, förklarar väl den annorlunda rutinen i saker ombord. Att jettime skulle flyga den framgick ju däremot inte vid bokning, och var ju sas i allt annat (mat etc).



Att de regelbundet är sena ARN-ZRH-ARN är mer en upplevd sak, flyger sträckan ungefär en gång i månaden, och är nästan alltid sen, ofta mer än 10 minuter. Men jag kan ha haft otur.
 
Torandi skrev:Att jettime skulle flyga den framgick ju däremot inte vid bokning, och var ju sas i allt annat (mat etc).Klicka för att utvidga...
Det du upplevt är en s.k. Wet Lease-flygning. SAS hyr in en underleverantör att i SAS namn utföra en flygning. Det är underleverantörens flygplan och personal, men SAS servicekoncept, inredning och planet är SAS-målat.



Hur bokade du flyget? Tittar jag på motsvarande flygning idag på SAS hemsida så står det att Jet Time är det utförande flygbolaget...




https://www.businessclass.com/forum/attachments/capture-png.90757/
 
Torandi skrev:Ja, jag märkte att det var jettime efter ett tag, lite underligt, förklarar väl den annorlunda rutinen i saker ombord. Att jettime skulle flyga den framgick ju däremot inte vid bokning, och var ju sas i allt annat (mat etc).Att de regelbundet är sena ARN-ZRH-ARN är mer en upplevd sak, flyger sträckan ungefär en gång i månaden, och är nästan alltid sen, ofta mer än 10 minuter. Men jag kan ha haft otur.Klicka för att utvidga...
Från expertflyer:

SK1605

64% / 15m

The Reliability is the On Time Percentage and the Average Delay in Minutes of the flight over the last two months.



Men nu är vi väl på gränsen till off topic.
 
ekf skrev:Det du upplevt är en s.k. Wet Lease-flygning. SAS hyr in en underleverantör att i SAS namn utföra en flygning. Det är underleverantörens flygplan och personal, men SAS servicekoncept, inredning och planet är SAS-målat.Hur bokade du flyget? Tittar jag på motsvarande flygning idag på SAS hemsida så står det att Jet Time är det utförande flygbolaget...Visa bifogad bild 90757Klicka för att utvidga...
Bokade via sas hemsida. Minns inget om att det stod något där, men kan ha missat. Däremot står det bara Scandinavia Airlines i bokningsbekräftelsen.



Men håller med om att vi gått lite väl off-topic.
 
ekf skrev:Det är underleverantörens flygplan och personal, men SAS servicekoncept, inredning och planet är SAS-målat.Klicka för att utvidga...
SAS-målning gäller inte Jettime - som ju inte längre har något stadigvarande wet-leaseavtal med SAS
 
Back
Top