SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

brunte skrev:Var du irriterad när du pratade med kundtjänst? Det man måste acceptera är att de inte kan trolla med knäna, men att de antagligen kommer att göra vad de kan för att lösa ens problem. Om man är otrevlig brukar det få effekten att de blir likadana tillbaka, vilket kanske inte alltid är bra men helt enkelt mänskligt.Bortsett från snäsigheten verkar kundtjänst ha gett dig bra tips.Klicka för att utvidga...


Nej, jag var inte irriterad. Jag vet att det brukar bli lite fel då. Jag vet ju också att det inte är så mkt de kan göra. Däremot gillar jag absolut inte att bli avsnäst eller liknande när det är jag som är kunden.



Du menar tipset att inte boka direkt med sas.se (utan gå genom resebyrå) eller inte boka flyg där United är involverat?
 
brunte skrev:Var du irriterad när du pratade med kundtjänst? Det man måste acceptera är att de inte kan trolla med knäna, men att de antagligen kommer att göra vad de kan för att lösa ens problem. Om man är otrevlig brukar det få effekten att de blir likadana tillbaka, vilket kanske inte alltid är bra men helt enkelt mänskligt.Bortsett från snäsigheten verkar kundtjänst ha gett dig bra tips.Klicka för att utvidga...


Bra tips?! Ehh?
 
Mathias Olsson skrev:Du menar tipset att inte boka direkt med sas.se (utan gå genom resebyrå) eller inte boka flyg där United är involverat?Klicka för att utvidga...
Resebyrå vet jag inte om jag tror på, det kan väl bli lika mycket strul när de börjar skylla ifrån sig. Men att undvika United (eller codeshare överlag) och att själv vara uppmärksam är såklart bra.
 
brunte skrev:Resebyrå vet jag inte om jag tror på, det kan väl bli lika mycket strul när de börjar skylla ifrån sig. Men att undvika United (eller codeshare överlag) och att själv vara uppmärksam är såklart bra.Klicka för att utvidga...


Du får naturligtvis tro på vad du vill. Men när hon sa att hon inte rekommenderade United så sa jag att de inte hade andra val (när jag bokade). Det var då hon tog upp resebyrån.

Och jag vet att man ska undvika Codeshare men det är en hel del nationella flyg sas inte har utan man får foga sig i att ta annat, speciellt inom USA.
 
Mathias Olsson skrev:Jo, hyfsat långt fram, gäller december i mitt fall. Vi får väl se vad som händer med resan. Dit har jag SAS+Virigin så det är nog inga problem. Frågan är om United ställer in eller ändrar ytterligare. Försökte få dem att boka om till SAS+Virgin hem också (eftersom allt var så dåligt med United), men det funkade inte.Klicka för att utvidga...
Jag har en sådan resa om några veckor med United på lokala legs i USA. Ändrades för någon månad sedan med tiderna på United-legget, och jag fick mail från SAS om det. Däremot inget SMS. Så det är inte konsekvent att de missar det...
 
Mathias Olsson skrev:Men när hon sa att hon inte rekommenderade United så sa jag att de inte hade andra val (när jag bokade).Klicka för att utvidga...
Det är ju en intressant rekommendation, eftersom det är deras enda Star Alliance-partner där.



Själv blir jag irriterad varje gång de envisas med att erbjuda American eller Virgin-flighter på anslutningarna eftersom inga statusförmåner gäller och man inte får poäng. Och de erbjuder ofta dem även när det finns en United-avgång inom 10-15 minuter från den erbjudna...
 
brunte skrev:Ja, håll koll på dina bokningar och undvik United är ganska bra tips.Klicka för att utvidga...


Hålla koll på sina bokningar ska man alltid göra, men man ska inte behöva fixa allt själv när saker skiter sig.



Att undvika United tycker jag är ett dåligt råd. Har man *G så är nog mitt råd att välja United för resor i USA.
 
Håller helt med. Som *G har du i alla fall lite förmåner på United jämfört med på de andra bolagen. Hade jag varit helt statuslös kanske jag hade valt Virgin America (har aldrig flugit med dem) före United men tusan inte AA i ekonomi.



AA och UA är väl bägge notoriska för att ändra sina tidtabeller. Har en resa med AA i november, bokad i april, nyligen kom den 4:e eller 5:e omskrivna biljetten på grund av ändrade tidtabeller eller ändrade flygnummer. Men den informationen kommer i mitt fall direkt från AA och jag kan notera att ibland kommer den ganska långt efter jag "råkat" se den exempelvis i ExpertFlyer. Hur SAS hanterar informationen som kommer dem från alla flygbolag vet jag inte men jag är ganska säker på United skickar informationen.
 
AABack2ARN skrev:AA och UA är väl bägge notoriska för att ändra sina tidtabeller. Har en resa med AA i november, bokad i april, nyligen kom den 4:e eller 5:e omskrivna biljetten på grund av ändrade tidtabeller eller ändrade flygnummer..Klicka för att utvidga...


Ja AA är hopplösa på att byta flyg och tidtabell. Även om man har status och om man har bokat några månader i förväg och valt plats kan det bli en överraskning när man loggar in.
 
Mathias Olsson skrev:Då har det skett igen. United har ställt in en av mina flyg (tor USA, bokat genom sas.se). Naturligtvis bemödar sig inte SAS att skicka ut ett mail att detta har skett utan jag råkade se det när jag kikade över mina bokningar.Nu blev det en mellanlandning i USA innan man kom fram till Washington för vidare transport till Köpenhamn. Mellanlandningen i Washington var ju rejäl, hela 24 minuter...Ringer upp och förklarar att det blir lite problem. Först säger hon att jag blir ombokad till dagen innan, vilket inte funkar. Sen hittar hon till slut en ny resa (efter en lång frånvaro). När jag poängterar att det kan vara bra om de hör av sig blir kundtjänst snäsig och säger att det inte är deras ansvar och jag får "skylla mig själv att jag tagit United". Jag håller väl inte riktigt med då jag har bokat genom sas och att de inte kan skylla på andra, vilket hon tycker. Rådet jag får av henne är att jag inte borde gjort den bokningen, och när jag säger att jag bara hade United att välja mellan när jag bokade, tycker hon att jag borde vänt mig till en resebyrå istället (???). Tråkigt bemötande....Så, håll koll på era bokningar (vilket jag alltid försöker göra) och undvik United på vägen kanske?Klicka för att utvidga...


Det enda och det bästa du kan göra i en sån situation är att notera namn och se till att människan aldrig arbetar inom kundtjänst igen. Sämre bemötande får man leta hårt efter. Oavsett om kundtjänst har en dålig dag är svaren du fick under all form av kritik. Ta det vidare.
 
Du ska aldrig behöva bli behandlad av kundtjänst på de sättet. Personen som du talade med ska aldrig sätta sin fot inom kundtjänst. En sådan person gör mer skada än nytta. Jobbar man inom service sektorn så ska man alltid vara trevlig, oavsett vad som hänt utanför jobbet. Jag hade tagit personens namn och sedan tagit ärendet vidare, att sitta och spendera flera minuter på att komma fram för att sedan få tala med en människa som har noll intresse av att hjälpa en är oacceptabelt.
 
Incheckningen i GOT vägrade checka in mitt bagage hela vägen trots bara SAS-flighter, på grund av separata bokningar. Vill att jag ska hämta ut och checka in både mig och väskan med en turnaround på 30 min.

Föreslog att väskan bara skulle med första leget istället så jag kunde plocka ut i ARN, men det vägrade de också.

Det gjorde ni inte så bra SAS.
 
Jakob Österberg skrev:Incheckningen i GOT vägrade checka in mitt bagage hela vägen trots bara SAS-flighter, på grund av separata bokningar. Vill att jag ska hämta ut och checka in både mig och väskan med en turnaround på 30 min.Föreslog att väskan bara skulle med första leget istället så jag kunde plocka ut i ARN, men det vägrade de också.Det gjorde ni inte så bra SAS.Klicka för att utvidga...


Å herre min jösses
 
Jakob Österberg skrev:Incheckningen i GOT vägrade checka in mitt bagage hela vägen trots bara SAS-flighter, på grund av separata bokningar. Vill att jag ska hämta ut och checka in både mig och väskan med en turnaround på 30 min.Föreslog att väskan bara skulle med första leget istället så jag kunde plocka ut i ARN, men det vägrade de också.Det gjorde ni inte så bra SAS.Klicka för att utvidga...
DÅRLIGT SAS!!!



Der findes ingen god undskyldning for ikke at checke bagagen igennem på separate bookinger når det er samme selskab hele vejen.
 
Riktigt segt!


agehall skrev:Lite konstigt kan jag tycka men det är strikt taget korrekt.Klicka för att utvidga...
Förstår att det är korrekt enligt regelverket. Men att de inte gick med att bara skicka den till ARN? Är det också enligt regelverket?

Det känns ju som en smidigaste lösningen, för att undvika MCT strul.


Jakob Österberg skrev:Föreslog att väskan bara skulle med första leget istället så jag kunde plocka ut i ARN, men det vägrade de också.Klicka för att utvidga...
 
MCT är ju lungt, OM de bara hade checkat väskan hela vägen. Eller bara checkat den första sträckan Got-Arn så jag kunde plockat ut den där och checkat in den där igen sen. Men damen i Got var inte öppen för något.



Nu blir det massa meck. I Arn fick de checka in mig från Mmx, och ringa ner och ge dem heads up om att mitt bagage kommer att droppas sent. Förhoppningsvis löser det sig. Annars får jag plocka ut bagaget där och ta mig till CPH istället, ska dit senare i em ändå. Sitter på planet ner till Mmx nu, strax dags att lyfta. Återkommer!
 
Back
Top