SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Moco skrev:Plus. EBB fick sitta kvar. Sjukt.Klicka för att utvidga...
Det är jäkligt konstigt och solklart ska du ha ersättning för en nedgradering ombord.

Man undrar ju över varför du flyttas i detta läge, vem kan ha behövt den platsen så pass mycket att man flyttar en diamond?
 
Låter helt vrickat om du frågar mig, vad sade personalen och stod du på dig? Jag hade aldrig accepterat detta om jag inte fick downgrade compensation i handen, på plats.
 
Moco skrev:Samma visa idag igen, ARN-GOT. Nedflyttad från 4E till 25C.Tappat helt förtroendet för detta bolag. Cabin crew tyckte jag skulle "gå in och klaga på hemsidan"... Min EBD förmån är att få sämsta möjliga plats, tydligen.Klicka för att utvidga...


What?!? Jag hade mailat EBD-supporten och bett den som tagit beslutet att ringa mig. Oacceptabelt!!!
 
Moco skrev:Samma visa idag igen, ARN-GOT. Nedflyttad från 4E till 25C.Tappat helt förtroendet för detta bolag. Cabin crew tyckte jag skulle "gå in och klaga på hemsidan"... Min EBD förmån är att få sämsta möjliga plats, tydligen.Klicka för att utvidga...


Du menar att mittenplats till gångplats är "att få sämsta möjliga plats"? Jag hade gjort det bytet alla dagar i veckan. Givetvis ska du ha kompensation och ett svar på varför det blev som det blev.
 
Wendestam skrev:What?!? Jag hade mailat EBD-supporten och bett den som tagit beslutet att ringa mig. Oacceptabelt!!!Klicka för att utvidga...


Jag undrar om det verkligen är en människa som fattat beslutet.



Hsh, helt oacceptabelt att bli nedflyttad flera gånger på rad som EBD. Visst kan det hända någon gång, men flera gånger så där? Knappast.
 
Låter som Vikt/balans lång väg och då är det ingen människa inblandad...dessutom får inte CC gå emot dessa direktiv på något sätt om det är platsbestämda justeringar
 
flum skrev:Låter helt vrickat om du frågar mig, vad sade personalen och stod du på dig? Jag hade aldrig accepterat detta om jag inte fick downgrade compensation i handen, på plats.Klicka för att utvidga...
Hur hade du gått tillväga rent konkret? Satt dig på platsen du vill ha och vägrat att flytta dig?



Jag hade nog orkat bråka om det gällde en längre flygning, men ARN-GOT?
 
Christian Sternudd skrev:Låter som Vikt/balans lång väg och då är det ingen människa inblandad...dessutom får inte CC gå emot dessa direktiv på något sätt om det är platsbestämda justeringarKlicka för att utvidga...
Det skulle ju vara så mycket lättare att acceptera sånt här om man bara fick en förklaring på plats. Det tar kanske 45 sekunder och så blir kunden antagligen bara marginellt missnöjd en stund istället för jättesur i veckor.
 
brunte skrev:Hur hade du gått tillväga rent konkret? Satt dig på platsen du vill ha och vägrat att flytta dig?Jag hade nog orkat bråka om det gällde en längre flygning, men ARN-GOT?Klicka för att utvidga...
Nja, hade nog i ett första läge bett om en förklaring. Då borde dom seata om en statuslös, om inte hade jag krävt att få en voucher i handen för nedgradering. Om det inte hade hjälpt hade jag bett att få prata med en överordnad. Sådär får det inte gå till. Sedan finns det givetvis en tidsaspekt i det hela, men jag hade inte varit nöjd.
 
SK 523 GOT-LHR nu på morgonen. CC "glömmer" att servera de två raderna mellan vagnen. Tar en extra 20 minuter innan de serverat resten av kabinen och konmer tillbaka. Då ägnas de första minuterna åt att skämta om hur jobbigt det måste vara att inte bli serverad a la "men ojojoj'." Inte bara fånigt men också olämpligt då en ursäkt skulle ha framförts istället. 50 kronor för en vatten och en smoothie ville CC ha även fast EBD visades, och jag fick argumentera om vad som gällde. SAS fortsätter att leverera...
 
Moco skrev:SK 523 GOT-LHR nu på morgonen. CC "glömmer" att servera de två raderna mellan vagnen. Tar en extra 20 minuter innan de serverat resten av kabinen och konmer tillbaka. Då ägnas de första minuterna åt att skämta om hur jobbigt det måste vara att inte bli serverad a la "men ojojoj'." Inte bara fånigt men också olämpligt då en ursäkt skulle ha framförts istället. 50 kronor för en vatten och en smoothie ville CC ha även fast EBD visades, och jag fick argumentera om vad som gällde. SAS fortsätter att leverera...Klicka för att utvidga...
Tre i rad. När lämnar du SK?
 
Moco skrev:Haha. Men är det inte befogat? Jag blir så trött bara...Klicka för att utvidga...
Jag hade inte heller varit nöjd. Något är inte som det ska hos SAS när sådant händer regelbundet.
 
Då har det skett igen. United har ställt in en av mina flyg (tor USA, bokat genom sas.se). Naturligtvis bemödar sig inte SAS att skicka ut ett mail att detta har skett utan jag råkade se det när jag kikade över mina bokningar.

Nu blev det en mellanlandning i USA innan man kom fram till Washington för vidare transport till Köpenhamn. Mellanlandningen i Washington var ju rejäl, hela 24 minuter...



Ringer upp och förklarar att det blir lite problem. Först säger hon att jag blir ombokad till dagen innan, vilket inte funkar. Sen hittar hon till slut en ny resa (efter en lång frånvaro). När jag poängterar att det kan vara bra om de hör av sig blir kundtjänst snäsig och säger att det inte är deras ansvar och jag får "skylla mig själv att jag tagit United". Jag håller väl inte riktigt med då jag har bokat genom sas och att de inte kan skylla på andra, vilket hon tycker. Rådet jag får av henne är att jag inte borde gjort den bokningen, och när jag säger att jag bara hade United att välja mellan när jag bokade, tycker hon att jag borde vänt mig till en resebyrå istället (???). Tråkigt bemötande....



Så, håll koll på era bokningar (vilket jag alltid försöker göra) och undvik United på vägen kanske?
 
Mathias Olsson skrev:Då har det skett igen. United har ställt in en av mina flyg (tor USA, bokat genom sas.se). Naturligtvis bemödar sig inte SAS att skicka ut ett mail att detta har skett utan jag råkade se det när jag kikade över mina bokningar.Nu blev det en mellanlandning i USA innan man kom fram till Washington för vidare transport till Köpenhamn. Mellanlandningen i Washington var ju rejäl, hela 24 minuter...Klicka för att utvidga...


Ligger din resa långt fram i tiden?



För min Hong Kong-resa i November fick jag idag ett SMS och ett mejl om att tiderna hade ändrats och att en flight hade ersatts. Det gällde i detta fallet anslutningen ARN-GOT. Först blev jag lite förvirrad över vad ändringen var, innan jag insåg att jag redan hade noterat den via mina sidor i början av juni. Det är fortfarande inte bra, men något sätt verkar det inte notifieringarna gå ut när det ändras, utan vid någon senare tidpunkt.
 
olo skrev:Ligger din resa långt fram i tiden?För min Hong Kong-resa i November fick jag idag ett SMS och ett mejl om att tiderna hade ändrats och att en flight hade ersatts. Det gällde i detta fallet anslutningen ARN-GOT. Först blev jag lite förvirrad över vad ändringen var, innan jag insåg att jag redan hade noterat den via mina sidor i början av juni. Det är fortfarande inte bra, men något sätt verkar det inte notifieringarna gå ut när det ändras, utan vid någon senare tidpunkt.Klicka för att utvidga...


Jo, hyfsat långt fram, gäller december i mitt fall. Vi får väl se vad som händer med resan. Dit har jag SAS+Virigin så det är nog inga problem. Frågan är om United ställer in eller ändrar ytterligare. Försökte få dem att boka om till SAS+Virgin hem också (eftersom allt var så dåligt med United), men det funkade inte.
 
Var du irriterad när du pratade med kundtjänst? Det man måste acceptera är att de inte kan trolla med knäna, men att de antagligen kommer att göra vad de kan för att lösa ens problem. Om man är otrevlig brukar det få effekten att de blir likadana tillbaka, vilket kanske inte alltid är bra men helt enkelt mänskligt.



Bortsett från snäsigheten verkar kundtjänst ha gett dig bra tips.
 
Back
Top