N
nota bene
Guest
Jag tycker det låter som dåligt bemötande, men det är ditt eget ansvar att kunna lyfta bagaget.
varva77 skrev:Hur som helst blev jag väldigt paff när jag hörde bemötandet av en stackare, en ensam kvinna i 45-50 års åldern, som ville ha hjälp med en kabinväska. Personen i fråga såg verkade inte alltför frekvent resenär och gav ett snällt, naivt intryck. Eftersom väskan tydligen var ganska tung bad hon flygvärdinnan om hjälp. Till svar fick hon att de kunde hon minsann inte med tanke på sina axlar.Klicka för att utvidga...
Christiansson skrev:IMHO är det som skiljer bra och dålig service åt. Antingen vill man försöka lösa problemet, eller så inte. Om det går eller inte är inte det viktigaste, utan inställningen och bemötandet.Cheers,/JCKlicka för att utvidga...
Paby skrev:+1 på det. Om man inte orkar lyfta sin egen väska så ska den checkas in. Varför ska flygvärdar/värdinnor tvingas lyfta sånt som den som släpat det med sig inte orkar lyfta?Klicka för att utvidga...
Nystrom skrev:Har man regler så ligger det väl till hands att tillse att reglerna följs. Har noterat med åren att passagerarna släpar med allt fler och tyngre väskor ombord. Väntar med spänning på den dag man har med getter och höns på flyget också.....Om varje pax har i medeltal 12 kg väska ombord så finns det 1,5 ton lastat ovanför våra huvuden vilket torde bli kännbart vid en incident....Klicka för att utvidga...
Jonas Skåne skrev:Skulle besöka SAS lounge i Paris i dag när jag med familjen varit på en weekend. Döm av min förvåning när mina två barn 7 resp 8 år blev nekade då de bara sa att jag och min hustru fick tillträde. Vänligt informerade jag den mäkta irriterade damen i receptionen att jag har rätt att ta med mina två barn in i SAS egna loung då jag är Eurobonus guld. Hon stod på sig och informerade mig om att jag hade fel. Efter flera diskussioner fram och tillbaka så fick mina barn tillslut följa med in. Men hon förklarade mycket tydligt för mig, mina barn och övriga som var på väg in i loungen att det bara var för att hon inte hade hjärta att låta dem stanna utanför denna gång men nästa gång går det inte.Riktigt dåligt av SAS att låta barnen ta detta, de förstod att de inte var välkomna på SAS. Har claimat det i dag och får se hur de bemöter händelsen.Klicka för att utvidga...
Jonas Skåne skrev:Skulle besöka SAS lounge i Paris i dag när jag med familjen varit på en weekend.....Klicka för att utvidga...
djacobsson skrev:Well, Frankrike...Klicka för att utvidga...
doc skrev:Trist med ett sådant bemötandetelelinaOavsett om hon hade en dålig dag, så ska det inte gå ut över dig som kund.Klicka för att utvidga...