SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Von Wiffen skrev:TackarMen man bör väl iaf få poäng enligt den bokningsklass man reste i iaf?Krediterar EuroBonus.Klicka för att utvidga...
Du bör få utifrån det du blev ombonad till och inte vad du bokat från början om det är lufthansa och Singapore Airlines det gäller och du krediterar eurobonus.

//uploads.tapatalk-cdn.com/20170830/5ac7906af5573ae9308d025651e936ce.jpg

//uploads.tapatalk-cdn.com/20170830/172241794b50b98bf20273ff7c2d1d3b.jpg

Hur tänker SAS här? Flyger 150 ggr per år med dem och Pandion sen 8 år.

XXX skrev:Hur tänker SAS här? Flyger 150 ggr per år med dem och Pandion sen 8 år.Klicka för att utvidga...
Hur många frågor ställdes innan de kom fram till att din profil inte matchade vad de sökte nu? (dvs de har säkert fyllt kvoten av VERY frequent flyers)

jumbooze skrev:Hur många frågor ställdes innan de kom fram till att din profil inte matchade vad de sökte nu? (dvs de har säkert fyllt kvoten av VERY frequent flyers)Klicka för att utvidga...

Det borde de ju ha haft koll på innan de skickar ut en inbjudan. Tillvägagångssättet blir ju såväl korkat som kontraproduktivt, och man undrar ju om de har någon koll alls på vad de skickar ut.

Moco skrev:Det borde de ju ha haft koll på innan de skickar ut en inbjudan. Tillvägagångssättet blir ju såväl korkat som kontraproduktivt, och man undrar ju om de har någon koll alls på vad de skickar ut.Klicka för att utvidga...
Man vet ju inte hur många do kommer svara på undersökningen. Runt 20-25% svarsfrekvens är inte helt ovanligt så vill man ha 100 svar behöver man skicka ut 4-500 enkäter.

palmen skrev:Man vet ju inte hur många do kommer svara på undersökningen. Runt 20-25% svarsfrekvens är inte helt ovanligt så vill man ha 100 svar behöver man skicka ut 4-500 enkäter.Klicka för att utvidga...

Visst visst, men det är ju dumt att vända sig till sina absolut bästa kunder då och sedan avvisa dem när de önskar svara/medverka. Det blir fel i mina ögon.

jumbooze skrev:Hur många frågor ställdes innan de kom fram till att din profil inte matchade vad de sökte nu? (dvs de har säkert fyllt kvoten av VERY frequent flyers)Klicka för att utvidga...
Frågorna handlade inte ens om flygande utan om andra saker. T.ex "om allt jag gjorde skulle vara exklusivt". Vad svarar man på det?

palmen skrev:Man vet ju inte hur många do kommer svara på undersökningen. Runt 20-25% svarsfrekvens är inte helt ovanligt så vill man ha 100 svar behöver man skicka ut 4-500 enkäter.Klicka för att utvidga...
Jag tolkade aldrig emailet som en enkät. Man frågade om jag ville vara med en panel.

XXX skrev:Jag tolkade aldrig emailet som en enkät. Man frågade om jag ville vara med en panel.Klicka för att utvidga...
OK, paneler sätter man ju oftast ihop efter ett "manus" där man ska ha en blandning av folk, onekligen hade någon/några annan i din kategori redan nappat på erbjudandet. Så går det till i de flesta paneldebatter när man väljer ut deltagare från olika kriterier.

palmen skrev:OK, paneler sätter man ju oftast ihop efter ett "manus" där man ska ha en blandning av folk, onekligen hade någon/några annan i din kategori redan nappat på erbjudandet. Så går det till i de flesta paneldebatter när man väljer ut deltagare från olika kriterier.Klicka för att utvidga...

Nja så går det inte till att du frågar någon och sen tackar nej.

Blir man tillfrågad igen, kommer man inte lägga ner ngt tid på det.

Det är bara dåligt gjort av sas. Dom borde ha bättre koll.

Man tackar inte nej till ngn man har bjudit in. Det spelar ingen roll hur många som har tackat ja innan.

Rebel skrev:Nja så går det inte till att du frågar någon och sen tackar nej.Blir man tillfrågad igen, kommer man inte lägga ner ngt tid på det.Det är bara dåligt gjort av sas. Dom borde ha bättre koll.Man tackar inte nej till ngn man har bjudit in. Det spelar ingen roll hur många som har tackat ja innan.Klicka för att utvidga...
Säger bara att det är så det fungerar med dessa paneldebatter. Har flera vänner som gick på massa sånt tidigare. De blev kontaktade och fick svara på frågor, passade de in på profiler som de behövde fick de komma till panelen, många ggr var dock deras profiler upptagna av någon annan och då fick man inte komma.

Rebel skrev:Nja så går det inte till att du frågar någon och sen tackar nej.Blir man tillfrågad igen, kommer man inte lägga ner ngt tid på det.Det är bara dåligt gjort av sas. Dom borde ha bättre koll.Man tackar inte nej till ngn man har bjudit in. Det spelar ingen roll hur många som har tackat ja innan.Klicka för att utvidga...

Här håller jag inte med. Det är ju inte rimligt att SAS ska skicka ut förfrågan till ett fåtal och sedan invänta bekräftelse från dessa, för att sedan hålla på så tills dess att man har fått in önskat antal deltagare. Så har jag aldrig varit med om att det går till.

Självklart måste det bli en form av massutskick. Man hade dock kunnat önska sig att man längst ner i mailet skrivit något i stil med "Först till kvarn...".

Moco skrev:Visst visst, men det är ju dumt att vända sig till sina absolut bästa kunder då och sedan avvisa dem när de önskar svara/medverka. Det blir fel i mina ögon.Klicka för att utvidga...
Så funkar det också när man gör vanliga marknadsundersökningar. Man gör ett massutskick och sen stänger man frågeförmuläret när man har fått det antal svar man önsker.

obs skrev:Så funkar det också när man gör vanliga marknadsundersökningar. Man gör ett massutskick och sen stänger man frågeförmuläret när man har fått det antal svar man önsker.Klicka för att utvidga...

Då måste du gilla PostNord också, som gör fel hela tiden men ändå är noga med att påpeka att de gör något och att det är huvudsaken. Att återupprepade gånger påpeka "att så gör man" innebär inte att det på något sätt blir rätt ändå.

Vill Pandion svara, låt då Pandion svara.

Moco skrev:Visst visst, men det är ju dumt att vända sig till sina absolut bästa kunder då och sedan avvisa dem när de önskar svara/medverka. Det blir fel i mina ögon.Klicka för att utvidga...
De gör så mitt favvouttryck passar (pardon my french). Dom är askholes - frågar men är ointresserade av svaret.

XXX skrev:Frågorna handlade inte ens om flygande utan om andra saker. T.ex "om allt jag gjorde skulle vara exklusivt". Vad svarar man på det?Klicka för att utvidga...
Haha, vilken epic fail, hoppas du körde all in på exklusivt ;D

Så här ser community panel portalen ut:

sk%C3%A4rmavbild-2017-08-31-kl-13-16-45-png.66919

Även jag fick en inbjudan idag (är EBG). I mitt fall var svaret följande:

Thanks for your interest in joining our community. Unfortunately, the quota for your customer segment has been filled, so we can’t accept you at the moment.

Känns i alla fall som ett bättre svar än en del andra fått.

AABack2ARN skrev:Även jag fick en inbjudan idag (är EBG). I mitt fall var svaret följande:Thanks for your interest in joining our community. Unfortunately, the quota for your customer segment has been filled, so we can’t accept you at the moment.Känns i alla fall som ett bättre svar än en del andra fått.Klicka för att utvidga...

Jag (EBD) blev också inbjuden till Travelers' Voice idag, men till skillnad från er så fick jag faktiskt komma med i panelen.

Back