Senaste nytt

SAS Business & SWISS First class: GOT-CPH-ZRH-DXB som resmål...

Tack för trevligt reportage. Den rosa müslin är kvar ser jag. Jag kan lugna alla Swiss resenärer med att den går bort i tvätten. Synd att jag inte fick till den där uppgraderingen från C till F mellan CPH och SFO, ser härligt ut.

Tack för trevligt reportage. Den rosa müslin är kvar ser jag. Jag kan lugna alla Swiss resenärer med att den går bort i tvätten. Synd att jag inte fick till den där uppgraderingen från C till F mellan CPH och SFO, ser härligt ut.

Hum, jag tror att man kör en annan "inflight product" från CPH då resan till ZRH är kortare än vad Stockholm är så tyvärr får inte ni samma höjdarupplevelse som vi får från ARN.

ACervin, tyvärr är produkten mellan ZRH-SFO inte helt samma klass. Här används en A340-300 som har en äldre produkt, den som Markus har är enbart på A330-300. Det finns 15 stycken A340-300 och 11 A330-300 i flottan. Jag har provat båda i F, och det är en avsevärd skillnad i den "hårda" produkten. Allt annat är samma.

Detta får även en konsekvens i affärsklass upptäckte jag. Skärmen och resten av underhållningssystemen ombord är inte helt det samma som på A330-300. Skärmen i affärsklass på A330-300 är större än skärmen i F på A340-300. Därmed verkar det som skärmen i C på A340-300 är mindre även den.

Skall man åka F på Swiss rekommenderar jag A330-300an

Last edited:
Jupp 200 kr men man kan även åka till baren Atmosphere som ligger på 442 meters höjd våning 123, alltså våningen under observationdeck. Där är ett minimi spend på 300 kr per person men då kan man äta och dricka för de pengarna. Och du slipper boka tid och vara begränsad. Lite finlandsfärja känsla men rätt nice och restaurangen såg bra ut.

Men finns det verkligen något att se runt DXB? Det är ju mest sand - osäker på om jag skulle vilja betala för att åka upp i ett utsiktstorn där faktiskt, framförallt om man inte kommer ut utomhus. Innomhus blir det alltid svårt att ta bra kort och då försvinner vitsen med det hela.

Men finns det verkligen något att se runt DXB? Det är ju mest sand - osäker på om jag skulle vilja betala för att åka upp i ett utsiktstorn där faktiskt, framförallt om man inte kommer ut utomhus. Innomhus blir det alltid svårt att ta bra kort och då försvinner vitsen med det hela.

Jag var där för lite drygt ett år sedan och man kommer utomhus om man besöker observationsvåningen för 200 kr. Jag anser att det var värt pengarna, man såg en hel del, bland annat många av de konstgjorda öarna utanför kustremsan. Det sämsta är dock som folk tidigare nämnt att det är en bra bit kvar till toppen, men man är ganska högt upp redan på våning 124 och man ser rätt mycket!

Vi hade det väldigt trevligt där och min polare va så rädd att han inte pallade att ens sitta nära fönstret. Det är jävligt högt upp och ibland springer ju tankarna iväg, jordbävning, stormar, dålig grund osv.

Som nämnts så kommer man utomhus på observation deck. Det finns även smalare mellanrum mellan glasrutorna så att man kan plåta utan hinder. Med kompaktkamera kan man få ut både hand och kamera och ta bilder rakt ner mot marken, vilket är ganska cool.

Dock är det ganska ofta ganska disigt så man ska ha lite flyt för att få fjärran utsikt.

Om man inte pallar stå i kö eller boka biljett för att åka upp så kan man köpa instant access för ca 4x pengarna :cool: Finns även guld-ATM där uppe om man fick trängande behov att köpa lite guld...

Skönt reportage! Det är bara att ställa in siktet på A330 nästa gång LX står på schemat. Ser trevligt ut! At the Top borde döpas om till At the Half. Men håller med om att det är riktigt nice utsikt om det inte är dis/sandstorm/regn/mörkt/ etc ... och 200 pissetassar är det värt!

Toppen