Senaste nytt

Sas Business men vart kreditera poäng?

bricce

Medlem
Åker med SAS till Chicago med Business Class. Det är i D-Business. Jag har ROP Gold med Thai men även EB Basic. Frågan är vart jag ska kreditera poängen. T/R ger 20000 p och Silver status med EB. Vad tycker ni? Kommer ju bli fler resor med SAS så kanske värt att sikta på EBG ?

Åker med SAS till Chicago med Business Class. Det är i D-Business. Jag har ROP Gold med Thai men även EB Basic. Frågan är vart jag ska kreditera poängen. T/R ger 20000 p och Silver status med EB. Vad tycker ni? Kommer ju bli fler resor med SAS så kanske värt att sikta på EBG ?
Jag skulle köra mot EB.

Jag skulle satsa på EuroBonus om du har möjlighet att köra på de andra möjligheterna att tjäna poäng hos EuroBonus, dvs köra på Kreditkort Coop-kort och hela den biten för maximerad intjäning och kanske en amex 2-4-1 voucher.

Where to Credit SAS Scandinavian Airlines Flights in D Booking Class | How Many Airline Miles | Every Frequent Flyer Program Jag var lite förvånad att D klass inte "gav" mera miles hos så många bolag.
Jag hade förväntat mig mer om du hade fått 200% hos United eller Singapore så hade inte valet varit så självklart för mig...

Tack för infon. Hur fan kan Thai kreditera nada på D-class?? Då är det verkligen EB som gäller eftersom jag inte har annat FF program.

Toppen